- Quines pràctiques els han cridat l'atenció a l'escola que han visitat?
- Per què els han cridat l'atenció?
- Reflexionant sobre el que han vist acaben reflexionant sobre com ho fan ells al seu centre. Poseu-ne algun exemple.
Al principi queden meravellats, però de mica en mica recorden i pensen en com ho fan ells i veuen que tampoc ho fan tan malament. Ho veiem en comentaris com ara:
- Marcos “(...) Nosotros solo nos estamos planteando dejar más espacio para la actividad libre, para la interacción libre, para incrementar la iniciativa de algunos y dejar que decidan solos, observar a algunos niños...”
- Ester: “Quizás, pero estoy conencida de que los materiales disponibles a la interacción son muy importantes, pesnad cómo ha cambiado nestra relación y la de los niños con los libros después de aquella formación sobre litertura y lectura. Les hemos ido ofreciendo productos más interesantes y de mejor calidad ilustrativa y literaria, les hemos ido leyendo regularmente. A lo mejor el paso siguiente es animarlos a que inventen sus historias, como dices que hacen las maestras que habéis visitado...”
- Quines conclusions extreuen sobre el grau d'intervenció dels docents?
- Realment és més important la intervenció docent i no tant els aspectes relacionats amb els materials i ambients en particular.
- Fer petits canvis per a millorar la participació, la interacció i la inclusió
- Deixar més espai per l’activitat lliure, la interacció lliure... perquè cada vegada siguin més autònoms
- Volen animar els infants a crear les seves pròpies històries
- No sempre s’ha d’observar, si només mirem ens podem tornar distants, és important ser conscients que també hem d’intervenir quan ho creguem necessari, ja que si no no estarem fent bé la nostra feina.
- Ells al·lucinen perquè veuen que tots els infants van a la seva, tenen una gran autonomia, els mestres no estan allà intervenint. D'ells mateixos diuen que al principi volien intervenir molt perquè veien que algunes criatures no s’implicaven i els volien acompanyar i animar fins que van aprendre a no fer-ho, a respectar el ritme de cada infant i, això és la clau d’una bona intervenció. Se'ls ha de motivar, però s’ha de respectar els interessos dels infants.
- 6 consejos para nuevos profesores. (2021, January 2). La tienda del profesor; Ándres. https://www.latiendadelprofesor.es/6-consejos-para-nuevos-profesores/
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada