dilluns, 29 de maig del 2023

TASCA 10 - Diàleg entre mestres

  • Quines pràctiques els han cridat l'atenció a l'escola que han visitat?
Els ha cridat l’atenció el fet que els infants de diferents edats interactuïn entre si, es mouen lliurement per l’espai, que es puguin trobar diferents ambients temàtics i, al mateix temps, que hi hagi diferents materials en els diferents espais. A més a més, els ha sorprès el fet que tots els espais i materials siguin suggeridors, estimulants i facilitadors pels infants, sobretot i, que ells dialoguin sobre el tot allò que estan manipulant. Per altra banda, l’escola ofereix ambients càlids en diferents espais on el joc lliure tant individual com compartit és el protagonista. L’escola vetlla per millorar la participació, interacció i inclusió entre l’equip docent i les famílies, les quals es mostren participatives i col·laboradores. Per concloure, la diferència principal entre els diferents centres és la intervenció docent i no tant els aspectes relacionats amb els materials i ambients en particular.  

 

  • Per què els han cridat l'atenció?
El principal motiu pel qual creiem que els ha cridat l’atenció és perquè en aquesta escola la pràctica docent és millor de la que comenten els altres mestres i diferent del que ells coneixen i fan en el seu dia a dia. Per això els sorprèn com s’organitzen, treballen i exerceixen la seva tasca com a docents. Veuen l’escola com un referent a seguir.  

 

  • Reflexionant sobre el que han vist acaben reflexionant sobre com ho fan ells al seu centre. Poseu-ne algun exemple. 
Al principi queden meravellats, però de mica en mica recorden i pensen en com ho fan ells i veuen que tampoc ho fan tan malament. Ho veiem en comentaris com ara: 
    • Marcos “(...) Nosotros solo nos estamos planteando dejar más espacio para la actividad libre, para la interacción libre, para incrementar la iniciativa de algunos y dejar que decidan solos, observar a algunos niños...”
    • Ester: Quizáspero estoy conencida de que los materiales disponibles a la interacción son muy importantespesnad cómo ha cambiado nestra relación y la de los niños con los libros después de aquella formación sobre litertura y lectura. Les hemos ido ofreciendo productos más interesantes y de mejor calidad ilustrativa y literaria, les hemos ido leyendo regularmente. A lo mejor el paso siguiente es animarlos a que inventen sus historias, como dices que hacen las maestras que habéis visitado... 
  • Quines conclusions extreuen sobre el grau d'intervenció dels docents? 
    • Realment és més important la intervenció docent i no tant els aspectes relacionats amb els materials i ambients en particular. 
    • Fer petits canvis per a millorar la participació, la interacció i la inclusió 
    • Deixar més espai per l’activitat lliure, la interacció lliure... perquè cada vegada siguin més autònoms 
    • Volen animar els infants a crear les seves pròpies històries 
    • No sempre s’ha d’observar, si només mirem ens podem tornar distants, és important ser conscients que també hem d’intervenir quan ho creguem necessari, ja que si no no estarem fent bé la nostra feina. 
    • Ells al·lucinen perquè veuen que tots els infants van a la seva, tenen una gran autonomia, els mestres no estan allà intervenint. D'ells mateixos diuen que al principi volien intervenir molt perquè veien que algunes criatures no s’implicaven i els volien acompanyar i animar fins que van aprendre a no fer-ho, a respectar el ritme de cada infant i, això és la clau d’una bona intervenció. Se'ls ha de motivar, però s’ha de respectar els interessos dels infants.  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...