1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase?
La primera és el SAWA (School Autonomy With Accountability), on l’avaluació té la seva pròpia autonomia, que és basada en uns estàndars establerts mesurables. A més, té una estructura d’una jerarquia vertical pel que fa al seu funcionament.
Així doncs, també hi ha el SwafS (Science with and for Societies), la qual proposa l’adquisicó de coneixements en base a la col·laboració entre els investigadors i els docents.
2. Amb quina de les dues maneres t'identifiques més i per què?
Jo considero que m’identifico més amb la segona manera perquè es té en compte la visió de l’aprenentatge com a quelcom a construir en base a la interacció amb l’entorn, tot prioritzant aquell que fem cooperativament. És un tipus d’adquisició d’aprenentatge amb el que estic d’acord, ja que penso que aprenem més quan fem, quan veiem fer i, sobretot, quan interactuem.
3. Quin sentit pren la metàfora del "rai" en aquest text?
El rai fa referència a aquest aprenentatge col·laboratiu que esmento anteriorment. Al text es dona certa importància a aquest concepte, entés ente docents i investigadors, i es fa una metàfora amb un rai i el seu viatge, de la manera en que es precisa de la col·laboració entre tots i totes per tal que es pugui assolir un objectiu comú, idea amb la qual es relaciona amb l’educació.
4. Què creus que volen dir els autors quan afirmen que "la innovació no és nova"?
Els autors fan referència a que la innovació no va de crear i crear i crear contingut totalment nou des d’un inici, si no que preval el fet que s’utilitzin els elements, materials i recursos de manera adient per tal de poder crear un ambient o un espai que provoqui una situació diferent el que estava succeïnt. Per tant, té més importànci que siguis capaç d’adaptar el que coneixem i així poder desenvolupar noves experiències que afavoriran el desenvolupament d’aquest cas, els infants.5. Què és per a tu ser innovador?
Per a mi ser una persona innovadora significa tenir l’habilitat de crear un producte original amb el que ja tens, amb el que ja existeix i, a més, poder-ho adaptar a allò al que ens estem “enfrontant” com a docents, o sigui el context escolar i personal d’una aula d’infants. Així doncs, crec que també hem de saber mirar més enllà i no conformar-se amb el que hi ha, si no tot anar a cercar nous horitzons i no tenir por a sortir de la zona de comfort per la por al fracàs, ja que així potser aconseguim l’objectiu proposat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada