dilluns, 22 de maig del 2023

LECTURA 2D: La asamblea de clase en educación infantil: un espacio para crecer como grupo. Susana Sánchez Rodríguez i Carmen González Aragón.


a) Breu resum de la lectura

La lectura ens parla sobre que les reunions entre grups d’iguals són molt important a l’hora d’establir i de construir el grup, també són molt important les diferències que hi ha dins del grup, és a dir, les individualitats de cada component. A partir, d’aquí els infants interactuen i reflexionen, però la clau està en la gestió que fa l’adult, el seu paper com a responsable, tot això aconseguint que sigui una comunicació adequada i de qualitat, establint també una bona relació amb l’adult. A més, ha d’apostar per una comunicació amb baixa jerarquització i ha d’assegurar-se de potenciar l’autonomia moral dels infants.

Més tard, es parla del concepte assemblea, sent l’espai on tot el grup imparteix les seves ideologies i els seus coneixements de manera constant, tenint en compte, com ja hem mencionat anteriorment les diferències que componen en el grup classe, i respectant cada opinió que pot sorgir, sempre respectant la d'un mateix. Aquesta posada en comú de les diferents idees, permet que els infants participin de manera activa, experimentant diferents punts de vista i sent partícips dels diferents canvis d’opinió que es poden donar en una assemblea, d’aquesta manera poden desenvolupar la competència social i cívica i la competència en comunicació lingüística. 

En definitiva, l’article defensa que d’assemblea és de gran utilitat per establir vincles entre iguals i entre l’adult i l’infant, a més es fomenten competències socials que permet a l’infant gaudir de l’oportunitat d’experimentar canvis d’opinió, a més de respectar altres ideologies que tindran els seus companys, sempre respectant les diferències dins del grup. 

b) Alguns interrogants que planteja i que formularíeu a l’autor

En quins àmbits creus que l’assemblea no és recomanable per la interacció entre els infants?

c) Comentari personal

Considero que aquesta lectura ens ajuda a comprendre la importància que hi ha en la interacció entre els infants, considero que allò que s’aprèn de manera activa (participant) i de manera passiva (escoltant als altres), dona lloc a aprenentatges més significatius al llarg de la nostra vida. 

d) Tres o cinc paraules clau

Assemble, recurs, participació, opinió, fomentació.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...