Tasca 8 Inicis de la conversa - diàleg a casa



En aquest diàleg a tres bandes es produeix una interessant interacció. Respon:

1. Quants torns corresponen a cadascú i quin significat pot tenir aquesta distribució de torns?

2. A qui s'adreça l'adult i quina funció té la seva intervenció?

2.1. INFORMAR - Aportar informació verbal a l’interlocutor. L’interlocutor dóna mostres de rebre la informació aportada.

2.2. OBTENIR INFORMACIÓ - Rebre informació verbal sota requeriment.

2.3. REGULAR L’ACCIÓ - Regular o controlar l’activitat de l’interlocutor. L’interlocutor escolta en la mesura que la seva acció queda regulada pel llenguatge de l’altre.

2.4. GESTIÓ DE LA COMUNICACIÓ I FÓRMULES SOCIALS - Participar activament en diverses situacions comunicatives i adequar-se als diferents contexts i interlocutors socials.

2.5. METALINGÜÍSTICA - Utilitzar el llenguatge per referir-se al mateix llenguatge o a d’altres codis simbòlics similars, comprendre les ambigüitats, els aspectes no textuals, literaris i col·loquials de la llengua i crear noves realitats lingüístiques. 


3. Quines estratègies d'interacció segueix?

3.1. Sobreinterpretació

3.2. Expressions valoratives: elogi / valoració negativa

3.3. Imitació idèntica

3.4. Expansió

3.5. Reformulació

3.6. Correcció: implícita /explícita

3.7. Substitució instructiva

3.8. Encadenament




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...