En aquest diàleg a tres bandes es produeix una interessant interacció. Respon:
1. Quants torns corresponen a cadascú i quin significat pot tenir aquesta distribució de torns?
2. A qui s'adreça l'adult i quina funció té la seva intervenció?
2.1. INFORMAR - Aportar informació verbal a l’interlocutor. L’interlocutor dóna mostres de rebre la informació aportada.
2.2. OBTENIR INFORMACIÓ - Rebre informació verbal sota requeriment.
2.3. REGULAR L’ACCIÓ - Regular o controlar l’activitat de l’interlocutor. L’interlocutor escolta en la mesura que la seva acció queda regulada pel llenguatge de l’altre.
2.4. GESTIÓ DE LA COMUNICACIÓ I FÓRMULES SOCIALS - Participar activament en diverses situacions comunicatives i adequar-se als diferents contexts i interlocutors socials.
2.5. METALINGÜÍSTICA - Utilitzar el llenguatge per referir-se al mateix llenguatge o a d’altres codis simbòlics similars, comprendre les ambigüitats, els aspectes no textuals, literaris i col·loquials de la llengua i crear noves realitats lingüístiques.
- Com explicaries la frase "Lo ha rompido todo"?
3. Quines estratègies d'interacció segueix?
3.1. Sobreinterpretació
3.2. Expressions valoratives: elogi / valoració negativa
3.3. Imitació idèntica
3.4. Expansió
3.5. Reformulació
3.6. Correcció: implícita /explícita
3.7. Substitució instructiva
3.8. Encadenament
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada