dilluns, 29 de maig del 2023

TASCA 11: NENS FILÒSOFS (2)

 TASCA 11- NENS FILÒSOFS (2): Pobres i rics

Respon aquests punts, exemplificant-los:

1. Nombre de torns d'alumnes i torns de mestra

Torns d’alumnes: 34 aprox.

Torns de mestra: 13 aprox.

La mestra introdueix el tema i deixa que els infants el desenvolupin i introdueixin nous subtemes al llarg del debat i diàleg. En el moment on es parla d’altres temes relacionats la mestra aprofita per fer noves preguntes per fer reflexionar, encara més, als infants. A més, dóna per finalitzat el tema de conversa.

Per tant, hi ha desequilibri entre el torn de paraula dels alumnes (que parlen més de la meitat dels torns observats) i el torn de paraula de la mestra. La mestra parla un terç aproximadament, mentre que els infants parlen gairebé dos terços a tota la conversa. 


2. Temes abordats

El tema principal del debat ha estat la pobresa i la riquesa. No obstant això, aquests temes s’han anat responent dient quines característiques té una persona “pobra” i una de “rica”, però, no exposant una definició en concret. 

A més, els infants i la mestra han anat relacionant i introduint subtemes com: l’amistat, la mort, el cel (“El paraíso”) i qüestions relacionades amb els diners. 


3. Raonaments destacats

Durant la conversa sobre la pobresa la mestra pregunta si només es pot ser ric tenint molts diners, i una de les nenes respon que també es pot ser ric tenint molts amics. La nena argumenta la seva opinió dient que si fos rica se sentiria igual que ara, però estant amb els seus amics se sent bé i, per tant, sent que l’enriqueixen com a persona. 

A més, es veu com els infants tenen empatia, ja que una de les nenes exposa una situació en la qual els seus pares no donen diners a una dona que estava demanant caritat i ella considera que no està bé. Un altre infant fa una altra aportació dient que els seus pares van actuar correctament, ja que no se li havien de donar diners. Com a resposta d’aquesta actitud d’un company, una nena li diu “imagínate que estás tu en su situación”. 


4. Funcions de les intervencions

4.1. INFORMAR 

  • En Melun vi a una señora, pedía, pero no tenía nada en el cacharro.

4.2. OBTENIR INFORMACIÓ 

  • ¿Podemos ayudarles?

  • Que se compren ellos algo.

  • ¿Te has imaginado en su lugar?

4.3. REGULAR L’ACCIÓ 

  • ¿Se puede comprar?

  • ¿Sois ricos o pobres?

  • ¿Solo se puede ser rico con dinero o con otra cosa? ¿Cómo se puede ser rico?

4.4. GESTIÓ DE LA COMUNICACIÓ I FÓRMULES SOCIALS

  • Vamos a dejarlo por hoy. Queda mucho por reflexionar, pero hace calor.

4.5. METALINGÜÍSTICA  

  • ¿Sois ricos o pobres?

  • ¿Solo se puede ser rico con dinero o con otra cosa? ¿Cómo se puede ser rico?


Font


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...