TASCA 11: ELS NENS FILÒSOFS (2)
Respon aquests punts, exemplificant-los:
Nombre de torns d'alumnes i torns de mestra
Torns Alumnes: 34
Torns Mestra:18
Temes abordats
Dins d’aquest diàleg es parla sobre les normes, que s’anomenen lleis, i pregunten si hi ha a tot arreu, i els infants diuen que no, que a Àfrica no hi ha lleis. Comencen a enumerar els costums que creuen que hi ha a Àfrica en comparació a les que hi ha aquí. A partir d’aquí entren en un debat sobre què són les normes, què és la llibertat i si la gent del seu entorn és lliure o no, i si tenen o no dret a ser lliures, passant per com s’exerceix la llibertat des del seu punt de vista, tot a partir d’exemplificacions.
Raonaments destacats
Quan un infant pot anar sol pel carrer del Senegal i marxar fins a la platja sense la companyia d’un adult, el tipus de casa que té i inclòs la dona de fer feines. En canvi, la resta d’alumnes no poden gaudir d’aquests luxes, però, per altra banda, els infants viuen a les ciutats i no tenen certa llibertat.
Un altre punt, del que fan referència és les normes que hi ha en cada país i la llibertat que tenen segons on viuen. Al Senegal veiem que l’infant té molta llibertat i comenta que no hi ha lleis i els infants que viuen a ciutat tenen lleis i no gaudeixen de tanta llibertat sols, sinó que van acompanyats.
Funcions de les intervencions
INFORMAR
Alumne: Una vez robaron a mi abuela. (explica un cas suposat de robatori).
Alumne: Louise dice que hay en todas partes. (afegeix al parlar de les lleis).
Alumne: Una vez en África, alguien hizo algo… (explica una història de desobediencia y les conseqüències).
Alumne: Han dicho que en Senegal no llevamos ropa pero yo tengo un chalet… (explica una experiència personal).
Alumne: Me dan chocolate porque he tenido miedo… (explica una experiència personal).
OBTENIR INFORMACIÓ
Mestra: ¿Sabéis lo que es una ley?
Mestra: Porque no hay en África?
Mestra: Las personas pobres no tienen reglas?
Mestra: La libertad es…?
Mestra: ¿Chacha? ¿Qué es?
Mestra: ¿Las chanchas son libres o no?
Mestra: ¿Son adultas o niñas?
Mestra: ¿Cuando vas a Senegal eres libre y aquí no lo eres?
Mestra: ¿Porque hay una diferencia entre allí y Francia?
REGULAR L’ACCIÓ
Mestra: Bien, hablamos de obediencia. (inicia el tema de conversa).
Mestra: Kyria y paramos. (finalitza el diàleg indicant la última intervenció).
Mestra: Muy bien, has dado pie a la conclusión. (Inicia la conclusió).
Mestra: ¿Alguien más?. (demana altres intervencions).
Mestra: N’Dikou y acabamos, es la última. (Finalitza el diàleg, donant pas a la ultima intervenció).
GESTIÓ DE LA COMUNICACIÓ I FÓRMULES SOCIALS
Els infants respecten el torn de paraula i escolten les intervencions dels companys.
La mestra cedeix el torn als alumnes dient el seu nom. També fa servir aquest recurs per ordenar les intervencions.
METALINGÜÍSTICA
Alumne: Tengo una chacha.
Mestra: ¿Chacha? ¿Qué es?
Alumne: Una chacha es…
Alumne: ¡CHACHA!
Mestra: ¿Que es una chacha?, explícate.
Alumne: Pues, me trae chocolatinas cuando tengo miedo.
Alumne: Me da caramelos cuando hago las cosas bien.
Alumne: Va a hacer la compra, compra lo que se le dice. A veces, no compra caramelos en la tienda de regalos.
Mestra: ¿Es una persona?
Alumne: Si, una persona.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada