dilluns, 29 de maig del 2023

 TASCA 11: ELS NENS FILÒSOFS (2)

Respon aquests punts, exemplificant-los:

Nombre de torns d'alumnes i torns de mestra

Torns Alumnes: 34

Torns Mestra:18

Temes abordats

Dins d’aquest diàleg es parla sobre les normes, que s’anomenen lleis, i pregunten si hi ha a tot arreu, i els infants diuen que no, que a Àfrica no hi ha lleis. Comencen a enumerar els costums que creuen que hi ha a Àfrica en comparació a les que hi ha aquí. A partir d’aquí entren en un debat sobre què són les normes, què és la llibertat i si la gent del seu entorn és lliure o no, i si tenen o no dret a ser lliures, passant per com s’exerceix la llibertat des del seu punt de vista, tot a partir d’exemplificacions.

Raonaments destacats

Quan un infant pot anar sol pel carrer del Senegal i marxar fins a la platja sense la companyia d’un adult, el tipus de casa que té i inclòs la dona de fer feines. En canvi, la resta d’alumnes no poden gaudir d’aquests luxes, però, per altra banda, els infants viuen a les ciutats i no tenen certa llibertat.

Un altre punt, del que fan referència és les normes que hi ha en cada país i la llibertat que tenen segons on viuen. Al Senegal veiem que l’infant té molta llibertat i comenta que no hi ha lleis i els infants que viuen a ciutat tenen lleis i no gaudeixen de tanta llibertat sols, sinó que van acompanyats.


Funcions de les intervencions

INFORMAR 

Alumne: Una vez robaron a mi abuela. (explica un cas suposat de robatori).

Alumne: Louise dice que hay en todas partes. (afegeix al parlar de les lleis).

Alumne: Una vez en África, alguien hizo algo… (explica una història de desobediencia y les conseqüències). 

Alumne: Han dicho que en Senegal no llevamos ropa pero yo tengo un chalet… (explica una experiència personal).

Alumne: Me dan chocolate porque he tenido miedo… (explica una experiència personal).

OBTENIR INFORMACIÓ 

Mestra: ¿Sabéis lo que es una ley?

Mestra: Porque no hay en África?

Mestra: Las personas pobres no tienen reglas?

Mestra: La libertad es…?

Mestra: ¿Chacha? ¿Qué es?

Mestra: ¿Las chanchas son libres o no?

Mestra: ¿Son adultas o niñas?

Mestra: ¿Cuando vas a Senegal eres libre y aquí no lo eres?

Mestra: ¿Porque hay una diferencia entre allí y Francia? 

REGULAR L’ACCIÓ

Mestra: Bien, hablamos de obediencia. (inicia el tema de conversa).

Mestra: Kyria y paramos. (finalitza el diàleg indicant la última intervenció).

Mestra: Muy bien, has dado pie a la conclusión. (Inicia la conclusió).

Mestra: ¿Alguien más?. (demana altres intervencions).

Mestra: N’Dikou y acabamos, es la última. (Finalitza el diàleg, donant pas a la ultima intervenció). 

GESTIÓ DE LA COMUNICACIÓ I FÓRMULES SOCIALS

Els infants respecten el torn de paraula i escolten les intervencions dels companys.

La mestra cedeix el torn als alumnes dient el seu nom. També fa servir aquest recurs per ordenar les intervencions. 

METALINGÜÍSTICA

Alumne: Tengo una chacha.

Mestra: ¿Chacha? ¿Qué es?

Alumne: Una chacha es… 

Alumne: ¡CHACHA!

Mestra: ¿Que es una chacha?, explícate.

Alumne: Pues, me trae chocolatinas cuando tengo miedo.

Alumne: Me da caramelos cuando hago las cosas bien.

Alumne: Va a hacer la compra, compra lo que se le dice. A veces, no compra caramelos en la tienda de regalos.

Mestra: ¿Es una persona?

Alumne: Si, una persona. 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...