El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase?
La perspectiva dominada per l'avaluació.
Aquesta perspectiva estableix estàndards educatius i avaluació a partir de
resultats, és a dir es basa en una avaluació per resultats mesurables. En
aquesta perspectiva els docents apliquen el que els transmeten els investigadors.
En canvi, l'altra perspectiva es basa en la
construcció conjunta del saber. Aquesta perspectiva es basa que l'aprenentatge
és progressiu i es construeix amb les comunitats de discursos. És a dir,
l'aprenentatge és generar en espais de discussió i col·laboració. En aquesta
perspectiva els docents col·laboren amb els investigadors, ja que el docent es
veu com una persona capaç de resoldre reptes i reflexionar sobre els problemes.
-
Amb quina de les dues maneres t'identifiques més i per què?
Jo m’identifico més amb la segona perspectiva, perquè crec que com a
docents la col·laboració amb els altres ens enriqueix. Perquè potser els altres
tenen una manera diferent d’actuar i la podem implementar per millorar el
nostre desenvolupament com a mestres.
-
Quin sentit pren la metàfora del "rai" en aquest text?
La metàfora del "rai" en
aquesta lectura té el sentit de col·laboració. En la lectura fa referència a la
col·laboració entre investigadors educatius i docents, es compara aquesta
col·laboració amb un viatge en rai, on es necessita la col·laboració de tots,
perquè funcioni.
S'emfatitza en la col·laboració entre docent i
investigador educatiu, com a una possibilitat que apareix quan és necessària i
és una oportunitat per tothom.
-
Què creus que volen dir els autors quan afirmen que "la innovació
noi és nova"?
Els autors quan parlaven de "la
innovació no és nova", es referien que les innovacions no són
realment noves, sinó que són una reinterpretació de pràctiques o experiències
que ja existeixen. La "innovació" entesa com els autors, és causada
per la manca de coneixements o el reconeixement d'experiències anteriors.
-
Què és per a tu ser innovador?
Per a mi ser innovador, és trobar una
nova forma d'intervenir en una necessitat. És a dir, trobar una necessitat
educativa o en l'aula o centre escolar i buscar la millor manera d'intervenir
per solucionar aquesta necessitat.
FONT: Martí. M, 2021 https://www.mercemarti.com/es/la-importancia-de-la-colaboracion-y-del-trabajo-en-equipo/
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada