dilluns, 22 de maig del 2023

Les interaccions són claus per aprendre a llegir


  1. Fes una breu síntesi sobre el text 


L’article ens explica que en l'etapa 0-3 anys els infants ja comencen a adquirir consciència fonològica, però que hi ha una idea molt estesa que diu que fins als sis anys no es pot aprendre a llegir i escriure. S'ha demostrat que molts infants són capaços de relacionar una grafia amb un so. En aquest procés l'element clau són les interaccions lectores amb altres persones sobre el material escrit. Així doncs, l'aprenentatge de la lectura no és un procés individual.


Des de fa anys, hi ha molts estudis que demostren que un aprenentatge millor de la lectura i de l'escriptura està directament relacionat amb el fet que els progenitors llegeixin amb els infants a casa. Les famílies de baix nivell cultural, tenen menys possibilitats que aquest fet es doni a la seva llar, però hi ha maneres de treballar la lectoescriptura d'aquests infants: tertúlia, projecte INCLUD-ED (espais més enllà del temps acadèmic on participen moltes famílies i els ajuda en el moment de donar suport acadèmic)... L'article ens remarca que és difícil aconseguir la participació de les famílies, sobretot d'aquestes.


  1. Alguns interrogants que planteja i que formularíeu a l’autor


  • Com es pot fer, activitats reals, per fomentar la lectura a infants d’educació infantil?

  • Creus que a través d’un projecte es podria fomentar la lectura en les famílies?


  1. Comentari personal 

Aquesta lectura m'ha semblat molt interessant perquè realment desconec aquest tema i em sembla un aprenentatge molt enriquidor com a futura mestra, ja que a l'etapa 3-6 anys es comencen a fer activitats relacionades amb la lecto-escriptura i considero important saber per què es fan en aquesta etapa també i com les famílies s'han d'implicar perquè el desenvolupament sigui millor. Pel que fa a en relació amb l'assignatura, m'ha semblat un tema molt adequat i m'agradaria aprofundir més en aquesta.


Com a coneixements previs, vull fer esment al que he après a l'assignatura "Processos Educatius i Aprenentatge", d'aquest segon curs. Vaig fer l'anàlisi a un article que explicava la importància de les famílies en relació amb l'èxit escolar. A més, ens explicava que les famílies amb nivell socioeconòmic i cultural baix tenen por de participar i consideren que les seves aportacions no són suficients o no són tan interessants com la de les altres famílies.


  1. Imatge amb enllaç

Infants, C. D. (s/f). AP3: quan l’escola ja no angoixa. Casal dels Infants. 



  1. Quines tres o cinc paraules clau seleccionaries com a termes que són importants

  • Interaccions

  • Famílies

  • Persones lectores

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...