dilluns, 29 de maig del 2023

Tasca 10

 Tasca 10: Diàleg entre mestres


Quines pràctiques els han cridat l'atenció a l'escola que han visitat?

Les pràctiques que els han cridat l’atenció han sigut infants de diverses edats interactuant, diferents ambients, els materials de cada espai, que cada aula estigues destinada a un àmbit en particular. A més a més dels espais de lliure circulació amb activitats autònomes pels infants, la participació tant d’infants com els docents entre d’altres.

2. Per què els han cridat l'atenció?

Els han cridat l’atenció perquè aquestes pràctiques que observen ells no ho tenen al seu centre. Els docents han observat diferents maneres de fer dinàmiques, d’organitzar l’aula i de ser i que respecten les diferents rimes d’aprenentatge.

3. Reflexionant sobre el que han vist acaben reflexionant sobre com ho fan ells al seu centre. Poseu-ne algun exemple.

Hi ha un clar exemple quan l’Ester diu ‘’quizás, pero yo estoy convencida de que los materiales disponibles a la interacción son muy importantesl, pensad como ha cambiado nuestra relación y la de los niños con los libros despues de aquella formación sobre la literatura y lectura. Les hemos ido ofreciendo productos másintersantes y de mejor calidad ilustrativa y literaria, les hemos ido leyendo regularmente. A lo mejor el paso siguiente es animarlos a que inventen, como dices que hacen las maestras que habeis visitado…’’

4. Quines conclusions extreuen sobre el grau d'intervenció dels docents?

Les conclusions que extreuen és que podem aprendre del que fan els altres, però la idea no és copiar el que fan, sinó del que fan els altres hem de reflexionar sobre el que fem nosaltres.

Una altra de les idees és que no intervenir ja és intervenir: perquè prepares uns entorns i fas una intervenció encara que no sigui directa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...