TASCA 5: Només és el principi
D1 ‘’pensar’’ | D2 ‘’Filosofía’’ | D3 “Què és un amic?” | |
Preguntes | Què veus al teu cap quan tanques els ulls? Què tens al cap? Com se li diu a pensar, concentrar-se i fer memòria? Quan es pensa, es pot veure, nota? I com sabré en què penses? | Què vol dir fer filosofia amb vosaltres? Què farem? Sou adults o nens? Per què? Quines coses? Els pares o la mestra poden fer coses que vosaltres no podeu fer? Hi ha coses que no podem fer ara, però podreu fer després? | Com saps que és un amic? Tu tens amics? Als amics se’ls estima com als nòvios? Als amics se’ls pot fer petons? Què en penseu? Ets el seu nòvio? La mama és una amiga? Els amics poden enfadar-se? Un germà i una germana poden ser amics? |
Respostes |
|
|
|
Retorn | Accepta totes les respostes. Treu una espelma i els diu que els ajudarà a contestar les preguntes que faran. Diu que és una espelma per intentar pensar, concentrar-se i fer servir la memòria. | Retorn breu perquè els infants no participen a l’exercici gaire. Les respostes es limiten a contestar-li breument. Ella accepta totes les respostes. | Es porta la conversa a una altra temàtica per part dels infants. Totes les respostes són acceptades |
Temps | Una sessió | Una curta xerrada | Una llarga xerrada |
Reflexió posterior de les mestres | Alguns si sabien dir el que havia passat quan les famílies els preguntava, però d’altres no sabien explicar-ho. No s’esperaven aquestes preguntes. Els pares si que tenien molta curiositat del que havia passat. Hi havia infants que feien que no estaven interessats, però si participaven amb preguntes intencionades. | Diu que ha estat desestabilitzador, s'ha fet llarg i no ha aconseguit treure'ls res. Estava convençuda del fet que dirien alguna cosa, però no, no tenien res a dir, estaven en blanc. |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada