dimecres, 10 de maig del 2023

Tasca 5

TASCA 5: Només és el principi 


D1 ‘’pensar’’

D2 ‘’Filosofía’’

D3 “Què és un amic?”

Preguntes

Què veus al teu cap quan tanques els ulls? Què tens al cap?



Com se li diu a pensar, concentrar-se i fer memòria?



Quan es pensa, es pot veure, nota?



I com sabré en què penses?


Què vol dir fer filosofia amb vosaltres? Què farem? 


Sou adults o nens? Per què?


Quines coses? Els pares o la mestra poden fer coses que vosaltres no podeu fer?


Hi ha coses que no podem fer ara, però podreu fer després?

Com saps que és un amic?


Tu tens amics?


Als amics se’ls estima com als nòvios?


Als amics se’ls pot fer petons?


Què en penseu?


Ets el seu nòvio?


La mama és una amiga?


Els amics poden enfadar-se?


Un germà i una germana poden ser amics?

Respostes

  • Un cervell

  • Una memòria

  • Un pare i una mare



  • Reflexionar


  • No


  • Hem d’obrir la boca perquè surtin

  • Fa falta parlar 

  • La boca es per parlar

  • No és pot menjar amb la boca plena

  • Parlar 

  • Reflexionar

  • Pensar


  • Nens

  • Perquè soc petit

  • Els meus pares són grans

  • Els nens petits treballen també com els grans

  • Puc fer coses



  • El pare pot fer fotos, jo no perquè no soc gran, la mama també


  • Si

  • Es donen la mà


  • Els meus amics són X.


  • Si

  • No, els amics són per jugar i els nuvis per fer-se petons i casar-se


  • Sí, a la galta

  • Els nuvis a la boca


  • Li vull fer un petó a la mare


  • No

  • La Kayla diu que soc el seu nòvio


  • No

  • La mama em fa petons a la boca


  • Si

  • Discutim

  • L'últim cop vaig discutir amb X

  • El meu pare no es parla amb un amic seu

  • El meu pare té un amic

  • Son amics perquè ahir el va agafar la policia perquè no tenia permís i ha marxat sol perquè no tenia bitllets. Anem molt a casa seva



  • Si

  • No perquè juguem a barallar-nos


Retorn

Accepta totes les respostes. Treu una espelma i els diu que els ajudarà a contestar les preguntes que faran. Diu que és una espelma per intentar pensar, concentrar-se i fer servir la memòria. 

Retorn breu perquè els infants no participen a l’exercici gaire. Les respostes es limiten a contestar-li breument. Ella accepta totes les respostes.

Es porta la conversa a una altra temàtica per part dels infants. Totes les respostes són acceptades

Temps

Una sessió 

Una curta xerrada

Una llarga xerrada

Reflexió posterior de les mestres  

Alguns si sabien dir el que havia passat quan les famílies els preguntava, però d’altres no sabien explicar-ho. No s’esperaven aquestes preguntes. Els pares si que tenien molta curiositat del que havia passat. Hi havia infants que feien que no estaven interessats, però si participaven amb preguntes intencionades. 

Diu que ha estat desestabilitzador, s'ha fet llarg i no ha aconseguit treure'ls res. Estava convençuda del fet que dirien alguna cosa, però no, no tenien res a dir, estaven en blanc.



Font: https://sp.depositphotos.com/stock-illustrations/un-ni%C3%B1o-pensando.html






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...