dissabte, 20 de maig del 2023

Tasca 7 - Un objecte


L'objecte que he compartit al seminari és un clauer que em va regalar un alumne. Jo soc monitora de menjador i un dia durant el temps de lleure, estàvem fent un taller de creació d'un clauer i un nen em va regalar el que ell havia fet. Recordo com l'alumne es va acostar a mi amb un somriure d'orella a orella i em va dir: "Per tu Sara, és un regal". En aquell moment, em va omplir de felicitat aquest detall d'aquest nen, em va fer pensar que alguna cosa estava fent bé a la meva feina perquè un infant de 9 anys em regalés el clauer que tant d'esforç va emprar en elaborar-lo. Vaig estar rumiant on podia posar el clauer fins que vaig pensar a posar-lo amb la clau de l'escola.


Les paraules que he escollit que suggereix aquest objecte són: infant, record i vocació.


  • Infant: He escollit aquesta paraula perquè cada cop que vaig a treballar i obro la porta de l'escola, miro el clauer i em ve al cap la cara d'il·lusió de l'infant que me'l va regalar.

  • Record: Aquest objecte és un record de la importància de la meva tasca com a educadora i de la influència que puc tenir en les vides dels infants fins al punt d'establir vincles afectius amb ells i elles. Em recorda la responsabilitat que tinc com a educadora de crear un entorn segur i enriquidor per als infants, on puguin expressar-se lliurement, explorar i descobrir el món que els envolta.

  • Vocació: La paraula "vocació" és fonamental en la meva tasca com a educadora. Treballar amb infants no és només una tasca, sinó una crida interior que em motiva a dedicar-me plenament al món de l'educació.


En resum, aquest clauer representa més que un simple objecte. És un record viu de la meva vocació, de la importància de la meva tasca com a educadora i de la relació significativa que estableixo amb els infants. Em motiva a treballar cada dia amb energia i a fer tot el possible per contribuir al desenvolupament i al benestar dels nens i nenes del meu grup d'infants.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...