1. Quants torns corresponen a cadascú i quin significat pot tenir aquesta distribució de torns?
Ana: 13 torns
Pablo: 9 torns
Mare: 12 torns
Aquest fet pot indicar que és l’Ana qui porta la veu cantant en la conversa, tot i que és un torn equilibrat. L’adult no pren el control.
2. A qui s'adreça l'adult i quina funció té la seva intervenció?
2.1. INFORMAR - Aportar informació verbal a l’interlocutor. L’interlocutor dóna mostres de rebre la informació aportada:
(Pablo): Poma…illo. (Ana) ¡No! Deja, deja ahí.
(Madre): Pero mira, ¡es una bandera! Eso puede estar encima de una torre del castillo. (Ana): ¡Pero no! Es un castillo.
(Madre): Pues sirve para mostrar quién vive dentro… Los castillos tenían (...)
2.2. OBTENIR INFORMACIÓ - Rebre informació verbal sota requeriment.
(Madre): ¿Cuál os gusta más?
(Ana): Pero, ¿pero qué es la banera?
2.3. REGULAR L’ACCIÓ - Regular o controlar l’activitat de l’interlocutor. L’interlocutor escolta en la mesura que la seva acció queda regulada pel llenguatge de l’altre.
(Madre): Mira, Pablo, ¿quieres poner mejor esta de aquí? Toma, toma esta bandera roja. (Pablo): Sí, poné, poné toja.
(Madre): Asi…, dile: “¿Te puedo ayudar?, que me gusta jugar contigo”. (Pablo): Totigo.
2.4. GESTIÓ DE LA COMUNICACIÓ I FÓRMULES SOCIALS - Participar activament en diverses situacions comunicatives i adequar-se als diferents contexts i interlocutors socials.
(Madre): Ayúdale tú, ya verás. Mira, Pablo, te ayuda tu hermana a poner la pieza que se ha caído.
(Madre): Pablo te pide permiso. Dile: Ana, ¿te puedo ayudar? Que me gusta jugar contigo”.
2.5. METALINGÜÍSTICA - Utilitzar el llenguatge per referir-se al mateix llenguatge o a d’altres codis simbòlics similars, comprendre les ambigüitats, els aspectes no textuals, literaris i col·loquials de la llengua i crear noves realitats lingüístiques.
(Ana): Pero, ¿para qué es la banera? (Madre): Bandera (Ana): Banera (Pablo): ¿Nanera? (Madre): Pues sirve para (…).
- (Ana): ¡Ayyyy! Lo ha dompido todo. (Madre) Hombre. no, no lo ha roto todo… (...)
Com explicaries la frase "Lo ha rompido todo"?
L’Ana utilitza malament aquest verb perquè el conjuga malament. Habitualment els infants conjuguen els verbs tot seguint l’estructura dels verbs regulars, però el verb “Romper” és irregular i l’Ana no el sap conjugar.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada