dilluns, 22 de maig del 2023

Tasca 8

 1. Quants torns corresponen a cadascú i quin significat pot tenir aquesta distribució de torns?

Ana: 13 torns

Pablo: 10 torns

Mare:12 torns

En total: 35 torns


  • Torns distribuïts equitativament, tot i que l’Ana intervé més cops. L’adult no pren el control, s’afageix a la conversa entre els infants.


2. A qui s'adreça l'adult i quina funció té la seva intervenció?

2.1. INFORMAR - Aportar informació verbal a l’interlocutor. L’interlocutor dóna mostres de rebre la informació aportada.

  • Madre: “Sirve para mostrar quien vive dentro… Los castillos tenían banderas. Como en la portada del cuento que sacaste de la biblioteca ayer, mira, voy a por él.”

2.2. OBTENIR INFORMACIÓ - Rebre informació verbal sota requeriment.

  • Ana: “Pero, ¿para qué es la banera?

2.3. REGULAR L’ACCIÓ - Regular o controlar l’activitat de l’interlocutor. L’interlocutor escolta en la mesura que la seva acció queda regulada pel llenguatge de l’altre.

  • Madre: “Pero mira, ¡es una bandera! Eso puede estar encima de una torre del castillo.

  • Madre: “Mira Pablo, ¿Quieres poner mejor esta de aquí?”

  • Ana: “Pablo, aquí. Aquí adiba.”

2.4. GESTIÓ DE LA COMUNICACIÓ I FÓRMULES SOCIALS - Participar activament en diverses situacions comunicatives i adequar-se als diferents contexts i interlocutors socials.

  • Madre: “Ayúdale tú, ya verás. Mira, Pablo, te ayuda tu hermana a poner la pieza que se ha caído.”

  • Madre: “Así… dile: “¿Te puedo ayudar?, que me gusta jugar contigo.”

2.5. METALINGÜÍSTICA - Utilitzar el llenguatge per referir-se al mateix llenguatge o a d’altres codis simbòlics similars, comprendre les ambigüitats, els aspectes no textuals, literaris i col·loquials de la llengua i crear noves realitats lingüístiques.

  • Ana: “Lo ha dompido todo.”; Madre: “Hombre, no, no lo ha roto todo. Se ha caído una pieza nada más”

  • Ana: “Para qué es la banera?; Madre: “Bandera”

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...