1. Quants torns corresponen a cadascú i quin significat pot tenir aquesta distribució de torns?
Ana: 13 torns
Pablo: 10 torns
Mare:12 torns
En total: 35 torns
Torns distribuïts equitativament, tot i que l’Ana intervé més cops. L’adult no pren el control, s’afageix a la conversa entre els infants.
2. A qui s'adreça l'adult i quina funció té la seva intervenció?
2.1. INFORMAR - Aportar informació verbal a l’interlocutor. L’interlocutor dóna mostres de rebre la informació aportada.
Madre: “Sirve para mostrar quien vive dentro… Los castillos tenían banderas. Como en la portada del cuento que sacaste de la biblioteca ayer, mira, voy a por él.”
2.2. OBTENIR INFORMACIÓ - Rebre informació verbal sota requeriment.
Ana: “Pero, ¿para qué es la banera?
2.3. REGULAR L’ACCIÓ - Regular o controlar l’activitat de l’interlocutor. L’interlocutor escolta en la mesura que la seva acció queda regulada pel llenguatge de l’altre.
Madre: “Pero mira, ¡es una bandera! Eso puede estar encima de una torre del castillo.
Madre: “Mira Pablo, ¿Quieres poner mejor esta de aquí?”
Ana: “Pablo, aquí. Aquí adiba.”
2.4. GESTIÓ DE LA COMUNICACIÓ I FÓRMULES SOCIALS - Participar activament en diverses situacions comunicatives i adequar-se als diferents contexts i interlocutors socials.
Madre: “Ayúdale tú, ya verás. Mira, Pablo, te ayuda tu hermana a poner la pieza que se ha caído.”
Madre: “Así… dile: “¿Te puedo ayudar?, que me gusta jugar contigo.”
2.5. METALINGÜÍSTICA - Utilitzar el llenguatge per referir-se al mateix llenguatge o a d’altres codis simbòlics similars, comprendre les ambigüitats, els aspectes no textuals, literaris i col·loquials de la llengua i crear noves realitats lingüístiques.
Ana: “Lo ha dompido todo.”; Madre: “Hombre, no, no lo ha roto todo. Se ha caído una pieza nada más”
Ana: “Para qué es la banera?; Madre: “Bandera”
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada