dissabte, 10 de juny del 2023

Tasca 2: L'ofici d'ensenyar

 L'OFICI D'ENSENYAR

  1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase?

La primera manera d’ensenyament s’anomena “SAWA (School Autonomy With Accountability)”, aquesta posa al centre la preocupació educativa en la necessitat d’establir uns estàndards que donin compte dels resultats i considera important l’autonomia dels docents i les escoles.

I la segona s’anomena SwafS (Science with and for Societies), en canvi, dona importància a les maneres d’integrar les esferes de la recerca i la pràctica educatives en la creació de coneixement, tenint per objectiu el fet d’entendre millor l’aula i que el docent sigui vist com a algú capaç de plantejar-se reptes, reflexionar i avaluar la seva pràctica docent.


  1. Amb quina de les dues maneres t'identifiques més i per què?

M’identifico més amb la segona manera d’ensenyament, és a dir, amb el SwafS, donat que sento que és més important el progrés i l’evolució que té un alumne en el seu procés d’aprenentatge. A més, sento que és molt important la visió que es dona del docent, ja que penso que és una manera de definir el que significa un docent de qualitat.


  1. Quin sentit pren la metàfora del "rai" en aquest text?

Personalment, penso que fan ús de la metàfora del “rai” per representar la importància de la col·laboració entre els diferents agents per aconseguir un objectiu, ja que, com al rai, és important la comunicació, la col·laboració i el compromís de tots els participants perquè el viatge, en aquest cas cap a una educació de qualitat, funcioni i vagi bé.


  1. Què creus que volen dir els autors quan afirmen que "la innovació noi és nova"?

Crec que el que volen fer entendre amb aquesta afirmació és que la innovació no és cosa d’ara, sinó que sempre ha estat present, tant en l’educació com en la vida en general, ja que la humanitat sempre ha buscat la manera de millorar.


  1. Què és per a tu ser innovador?

Per mi ser innovador vol dir ser algú que vol arribar més enllà buscant noves maneres de fer per aconseguir millorar la seva tasca. Així doncs, en l’àmbit de l’educació penso que una persona innovadora és qui busca noves formes d’ensenyament, per tal de portar a l’educació al nivell més alt de qualitat, sempre tenint en compte que el principal són els infants i el seu procés d’aprenentatge.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...