Síntesi lectura
La lectura ens parla de la importància i el pes de la socialització per als infants no només per al desenvolupament sinó des d'un punt més educatiu com és l'aprenentatge, el fet d'adquirir coneixements, aprenentatge i valors d'una forma conjunta. Expressament d'aquests aprenentatges dels quals ens parla la lectura són aquells que pertanyen a l'àmbit comunicatiu. Ens posa en context de la importància que té la comunicació per als infants i que les escoles i institucions educatives són espais en els quals aquest fenomen es reprodueix de manera constant i espontània aportant als infants coneixements que complementen i ajuden als escolars. Són una altra font d'aprenentatge que s'adapta a la varietat de les diferents tipologies que han d'haver-hi per a la gran varietat de l'alumnat i les necessitats que cadascú tingui per a desenvolupar-se. Ofereix, a més factors molt rellevants en l'àmbit educatiu com la necessitat de tenir un procés de pensar, interpretar, els diferents gèneres i varietat en les maneres de fer-ho. Tot això ho explica mitjançant exemples que es donen dins de les aules i en diferents contextos inclosos en la varietat de moltes edats. La redacció del text va sorgir a través de la pandèmia i de tot el que s'estava perdent la comunicació a causa de les restriccions ocasionades.
Preguntes a l'autor
Quines eines pondríem fer servir més sovint a les aules per poder dur a terme tot el que ens explica al text? L'aprenentatge mitjançant la comunicació com a suport d'allò que s'ensenya a les aules, és necessari per a tots els infants o depèn també dels grups i les necessitats d'aquests? Quines eines o recursos podem fer servir per a aquells alumnes que no són participatius en les converses?
Aquesta lectura m'ha semblat molt interessant perquè mai no m'havia parat a pensar que la comunicació podia prendre tantíssima importància en l'àmbit educatiu. M'ha fet adonar un cop més del mètode tan tradicional en el qual em van educar en els meus centres educatius i la importància de canviar aquests per ajudar als infants a ser més competents i ajudar-los en la seva motivació. He vist que aquesta és una eina més per a l'aprenentatge i el desenvolupament la qual pot portar al fet que aquest sigui més divertit i a més, mitjançant relacions socials que segurament afavoriran tant als nens i nenes com al grup-classe en general.
M'hauria agradat poder haver obtingut algunes eines més per poder ajudar a ser més participatius en les converses a aquells infants que els costa més. Tenir algunes metodologies per fomentar aquesta pràctica entre l'alumnat i veure com fer-ho i actuar en certs casos.
Tot i això, ja m'ha semblat molt interessant poder conscienciar-me i prendre importància a aquesta metodologia. M'ha semblat molt enriquidora la reflexió que hi ha al final de la lectura feta per Elisenda, una mestra de primària. Penso d'aquesta que exposa una realitat del que hauria de ser el rol del professor a les aules i quina és la seva tasca enfront de l'alumnat. M'ha semblat molt motivadora i sobretot m'aporta claredat en quin vull que sigui el meu paper i cap a on vull anar.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada