dimecres, 28 de juny del 2023

TASCA 2: L'OFICI D'ENSENYAR

 TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR



Font: shutterstock




  1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase?

En primer lloc, parla de SAWA, el que proporciona autonomia als centres educatius pel que fa a l’avaluació. Ho fan a partir d’uns estàndards establerts a uns resultats. 

D’altra banda, el SwafS proposa la construcció conjunta i la col·laboració amb les persones investigadores, d’aquesta manera permetrà que les dues parts estiguin informades i puguin aprendre els uns dels altres. 


  1. Amb quina de les dues maneres t'identifiques més i per què?


Crec que m’identifico més amb la segona, ja que destaca que el coneixement es construeix a partir de la interacció amb l'entorn. Ho penso pel fet que els aprenentatges socials són aquells que interioritzem millor. A més a més, opino  que adquirir nous coneixements repercuteixen en els resultats finals. En definitiva, la trajectòria per arribar a assolir un objectiu i, en conseqüència, el resultat, que és essencial en la nostra experiència educativa. 

  1. Quin sentit pren la metàfora del "rai" en aquest text?

La metàfora del rai fa referència a la col·laboració i aprenentatge conjunt. En aquest context, es destaca la importància de la col·laboració entre investigadors educatius i docents, que es compara amb un viatge en rai, on la col·laboració de tots és necessària perquè el procés funcioni de manera efectiva. A més, dona importància a treballar en equip per assolir objectius comuns en l'àmbit de l'educació.



  1. Què creus que volen dir els autors quan afirmen que "la innovació noi és nova"?

Els autors fan referència al fet que la innovació no es basa només a crear alguna cosa totalment nova i revolucionària des de zero. Si no que posen èmfasi en la idea que la innovació consisteix a combinar idees, conceptes o tecnologies existents per crear una aplicació diferent i aportar valor. Aquest enfocament destaca la importància de la creativitat i la reutilització de recursos existents per generar solucions noves i millores. No només tracta de la creació basada des de zero, sinó de la capacitat de connectar i transformar el coneixement per innovar i generar un impacte significatiu amb la finalitat de poder-se adaptar. 


  1. Què és per a tu ser innovador?


Per mi, ser innovadora és la capacitat de ser creativa, aportar idees originals adaptades a un context en concret. Penso que tot no serveix per a tot per igual. A més, ser innovador/a no és únicament crear sinó que també fa referència al pensament i la resolució de conflictes. Si tenim una ment oberta a canvis i noves experiències, la col·laboració serà molt més eficaç, variada i sortiran resultats àmpliament significatius.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...