dilluns, 27 de març del 2023

LECTURA 01


Escuela e interacción social: Hablar para pensar, para aprender, para ser                                        

               

                                

Font: La mente es maravillosa 

 L’activitat consisteix a fer una petita reflexió sobre la lectura “Escuela e interacción social: hablar para pensar, para aprender, para ser”, on s’ha de fer un breu resum, una opinió, algunes paraules clau i una pregunta a l’autor. 

Un cop feta la lectura, he de dir que el títol resumeix clarament l’article. En aquesta lectura s’exposen sis diàlegs entre alumnes o amb el professorat i es fan reflexions sobre que diuen i com s’expressen. La gran majoria fan referència a la construcció de textos o redaccions que han hagut de fer els estudiants i es destaquen les referències i interaccions que fan entre ells i elles sigui mitjançant la forma escrita o l’oral. 
Un tret que destaco que m’ha fet pensar quan era més petita i havia de crear textos, recordo una ocasió que vam haver de fer-ho de forma cooperativa. Tal com es fa referència al cinquè punt de la lectura “Hacer que el texto que escribimos se “mueva” (pàg. 61)”, recordo que era una dinàmica entretinguda, però complexa. Per què? Doncs perquè de vegades s tots volíem donar el nostre punt de vista i redactar les nostres idees, i en altres, alguns es quedaven en silenci, ja que tenien vergonya o por a dir el que pensaven. Crec que aquest diàleg que transcorre entre companyes/es és importantíssim, atès que a partir d’un tema i unes idees principals, el text pot canviar en i donar una volta de 365º. Per fer aquest canvi tan gran gràcies a la comunicació, a escoltar-se uns als altres, per tal d’aconseguir el millor dels resultats. 


A més, a partir del que he pogut aprendre durant la carrera i a partir d’experiències personals, la comunicació en si és fonamental. Davant els problemes, una frase que sempre dic és “parlant s'entenen les persones”, sigui per la resolució de conflictes o bé, exposar idees o donar un punt de vista. Moltes vegades optem per fer silenci davant situacions, però el que realment funciona és parlar, arribar a punt en comú. Per tant, crec que si aquest pensament s’ha de consolidar des dels inicis, a mesura que creixem millorarà la nostra habilitat comunicativa. 
En definitiva, hem de parlar per entendre's, per conèixer als altres i a nosaltres mateixos/es, per poder decidir i expressar-se. 


Per acabar l’exercici, les paraules que selecciono com claus del text són: comunicar-se, aprenentatge, interacció i pensament i una pregunta que faig a l’autor és: Com milloraríeu vosaltres la comunicació oral a les escoles?

















Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...