dilluns, 27 de març del 2023

Tasca 01

 

ESCUELA E INTERACCIÓN SOCIAL: HABLAR PARA PENSAR, PARA APRENDER, PARA SER

 

El text ens parla de manera més extensa que avui dia les escoles són centres d’activitat social i interacció humana. No només a les aules, sinó que de manera indirecta es treballi la comunicació de forma natural i espontània en diferents escenaris com en els passadissos, a l’entrada i a la sortida o a l’hora del pati.

 

En aquest text ens parla bàsicament sobre les diferents reflexions que es fan a les escoles i que es reprodueixen a les aules. Aquestes reflexions ens permet veure les interaccions com una tècnica, com un motor d’aprenentatge i com un fundament del desenvolupament social i cognitiu dels infants. Després d’haver llegit aquest text, he arribat a la conclusió de que la part social dels infants és molt important, des del moment en que l’infant entra al centre educatius fins que surt per la porta de l’escola, on es treballa aquesta part social per poder desenvolupar-la més enllà de l’escola

 

Un aspecte que em sembla rellevant i que vaig viure a la meva estada a les pràctiques durant el meu cicle superior que vaig fer a una escola a la classe de I4, va ser que la mestra facilitava la comunicació entre els infants a l’aula amb activitats i al pati. A partir d’aquí, vaig començarà a observar si els infants anaven més  a lo seu de manera més individual sense la mestra present o si al contrari els infants eren capaços de desenvolupar la seva part més social i comunicativa.

 

El primer que vaig veure va ser que els infants feien lo seu i només es limitaven a això, però vaig veure com un nen anava a penjar la seva jaqueta al passadís i vaig observar com molts infants realitzaven actes comunicatius mentre feien les seves rutines ( arriben de la fila a classe, es treuen la jaqueta, la penjen, agafen la bata, entren a classe, es posen la bata i penjen la motxilla) i estaven en contacte entre els mateixos infants. Per tant, vaig arribar a la conclusió de que, gràcies a la mestra, els infants tenien molta capacitat social i comunicativa entre els seus companys i companyes.


El text ha estat molt interessant encara que m'hagués agradat que a les parts de les conclusions foss més curt. M'he hagut de llegir varies parts de les conclusion perqué m'estava costant entendre tot.


Les paraules que penso que resumeixen molt bé són: reflexions, social, comunicació, treball, espontani.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...