ESCUELA E INTERACCIÓN
SOCIAL: HABLAR PARA PENSAR, PARA APRENDER, PARA SER
El text ens parla de manera més extensa que
avui dia les escoles són centres d’activitat social i interacció humana. No
només a les aules, sinó que de manera indirecta es treballi la comunicació de
forma natural i espontània en diferents escenaris com en els passadissos, a
l’entrada i a la sortida o a l’hora del pati.
En aquest text ens parla bàsicament sobre les
diferents reflexions que es fan a les escoles i que es reprodueixen a les
aules. Aquestes reflexions ens permet veure les interaccions com una tècnica,
com un motor d’aprenentatge i com un fundament del desenvolupament social i
cognitiu dels infants. Després d’haver llegit aquest text, he arribat a la
conclusió de que la part social dels infants és molt important, des del moment
en que l’infant entra al centre educatius fins que surt per la porta de
l’escola, on es treballa aquesta part social per poder desenvolupar-la més
enllà de l’escola
Un aspecte que em sembla rellevant i que vaig
viure a la meva estada a les pràctiques durant el meu cicle superior que vaig
fer a una escola a la classe de I4, va ser que la mestra facilitava la
comunicació entre els infants a l’aula amb activitats i al pati. A partir
d’aquí, vaig començarà a observar si els infants anaven més a lo seu de manera més individual sense la
mestra present o si al contrari els infants eren capaços de desenvolupar la
seva part més social i comunicativa.
El primer que vaig veure va ser que els
infants feien lo seu i només es limitaven a això, però vaig veure com un nen
anava a penjar la seva jaqueta al passadís i vaig observar com molts infants
realitzaven actes comunicatius mentre feien les seves rutines ( arriben de la
fila a classe, es treuen la jaqueta, la penjen, agafen la bata, entren a
classe, es posen la bata i penjen la motxilla) i estaven en contacte entre els
mateixos infants. Per tant, vaig arribar a la conclusió de que, gràcies a la
mestra, els infants tenien molta capacitat social i comunicativa entre els seus
companys i companyes.
El text ha estat molt interessant encara que m'hagués agradat que a les parts de les conclusions foss més curt. M'he hagut de llegir varies parts de les conclusion perqué m'estava costant entendre tot.
Les paraules que penso que resumeixen molt bé són: reflexions, social, comunicació, treball, espontani.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada