dilluns, 27 de març del 2023

Lectura 01


  1. Breu síntesi de la lectura

La lectura ens explica a través d’exemples reals la importància que tenen la interacció i la socialització en l’aprenentatge d’infants i adolescents, fins i tot que són essencials i també com va afectar la covid i el confinament. 

Diu que l’espai social ens permet no només construir aprenentatges sinó que ens ensenya que és important construir el coneixement a través de la col·laboració amb els nostres companys i companyes. També parla del fet que els docents han de defensar que socialitzar és rellevant per a l’aprenentatge i a més durant la covid on socialitzar no està a l’ordre del dia, i com els docents poden fer front a aquest problema. Afirma que els docents haurien de fomentar la reflexió entre alumnes i també socialitzar entre els altres docents per a, com els alumnes, aprendre els uns dels altres a través de la socialització. 

Consideren a l’alumne un agent actiu però no solitari, ja que no aprèn només per descobriment sinó que ho fa a través de la interacció amb companys amb diferents capacitats. A més afirmen que el text escrit i l’oralitat poden retroalimentar-se ajudant d’aquesta manera a alumnes amb distintes capacitats i generant un aprenentatge entre iguals on alumnes de diferents nivells aprenen entre ells. 

Parlar dels textos, es a dir comunicar el que volem escriure, permet donar espai als coneixements que tenen sobre els diferents temes els alumnes. Però quan aquesta socialització manca, l’escola l’ha de suplir i proporcionar-la fomentant el treball en equip i els debats. 



  1. Relació amb algun aspecte de la vida

Durant la covid vaig fer segon de batxillerat i aquesta lectura m’ha fet recordar d’una classe que vam poder fer presencial de castellà. Primer posaré una mica en context. Durant la covid quan ja ens van deixar tornar a sortir, però amb limitacions el meu institut va decidir fer classes híbrides, és a dir fer 3 hores al matí presencials i tres hores després del pati fer 3 hores telemàtiques. Va coincidir que castellà era sempre en línia i la veritat és que no fèiem molt de cas a aquesta classe. A mi sempre m’ha costat molt la sintaxi i quan ja vam acabar el curs i ens estàvem preparant per a la selectivitat vam parlar amb direcció i vam aconseguir que ens deixessin fer aquestes classes de preparació de manera presencial. Aleshores per fi vam poder fer castellà de manera presencial. I recordo un dia que vam fer sintaxi i amb la mestra i vam començar a debatre sobre una frase, que era cada paraula, com l’analitzaríem… i recordo aquesta classe amb molta estima perquè analitzar aquella frase va ser com un joc i vaig aprendre molt, pel fet que estàvem debatent i comentant com analitzar la frase. A més vam fer molt aprenentatge entre iguals, ja que no només em va ajudar la meva mestra a entendre sinó que les meves companyes també. Fer aquesta classe presencial i poder comentar els meus pensaments van fer que després a la selectivitat me'n recordés de tot millor.  


  1. Formular una pregunta que faríem a l’autor 

Què són les “funciones psicologicas superiores”? 


  1. ⅗ paraules clau

  • Aprenentatge entre iguals 

  • Comunicació 

  • Col·laboració

  • Socialització


 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...