dilluns, 27 de març del 2023

LECTURA CAPÍTOL 4 - ESCUELA E INTERACCIÓN SOCIAL: HABLAR PARA PENSAR, PARA APRENDER, PARA SER

 LECTURA CAPÍTOL 4

ESCUELA E INTERACCIÓN SOCIAL: HABLAR PARA PENSAR, PARA APRENDER, PARA SER


1. Breu síntesi de la lectura


El text seleccionat esmenta la potencialitat de l'oralitat tant en contextos educatius i formals, com en contextos informals i quotidians. Defensa la importància de les discussions orals en la diversitat de contextos i la manera en què pot influir aquesta discussió en l'adquisició d'aprenentatges individuals i col·lectius.


A més a més, argumenta que la reflexió oral i grupal pot suposar un motor d'aprenentatge col·lectiu, aportant coneixements diversos. Així doncs, es fa esment de la importància de parar atenció a l'hora d'entendre la diversitat de gèneres existents per aconseguir una adequació de les produccions respecte del context.


És per això que la competència oral suposa un gran recurs a l'hora de generar debats i posades en comú respecte dels textos, fet que aporta dinamisme i qualitat al producte final.


2. Relació d’algun aspecte rellevant amb la vida personal, una altra assignatura…


L'esment de les tecnologies m'ha fet pensar en els canvis que s'estan patint a la societat de manera tan accelerada. Aquesta novetat pot crear certa incertesa sobre els beneficis i perjudicis que pot aportar, i és per aquest motiu que aquest fragment es pot relacionar directament amb un dels conceptes que més esment es fa al llarg de la formació: la importància de fer un bon ús de les tecnologies.


Des de diverses assignatures es posa molt d'èmfasi en aprendre a fer un ús responsable de les tecnologies. És per això, que estic d'acord amb els arguments exposats al capítol que fan referència a l'exculpació de les tecnologies en la manera en què els infants s'expressen textualment. Considero que des de la societat, inclosa l'escola, s'han d'explicar correctament els diversos gèneres i les característiques que cadascun tenen per aconseguir els resultats desitjats. Si aquesta explicació es fa de manera argumentada i provocant un aprenentatge significatiu, a través de l'oralitat, per exemple, es podrà aconseguir que totes les persones siguin capaces de respectar els codis dels diversos gèneres que es puguin tractar.


Així doncs, cal extreure el màxim profit possible dels recursos orals a l'hora de fer les posades en comú, per tal que hi hagi una retroalimentació de coneixements, on cadascú pugui aportar idees que probablement no se li acudeixen a la resta.


3. Formulació d’una pregunta


  • Es podria considerar que hi ha hagut evolució en la manera de fer les classes i s’ha donat més importància a l’oralitat en els darrers anys?


4. Paraules clau: interacció, escola, oralitat, gèneres, aprenentatge.


Font: https://es.dreamstime.com/icono-de-chat-usuario-vectorial-s%C3%ADmbolo-interacción-la-gente-con-una-nube-pensamientos-estilo-caricatura-sobre-fondo-blanco-image194290104


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...