dilluns, 27 de març del 2023

TASCA 1: La parla a l'escola

PREGUNTA 5: QUIN TIPUS DE CORRECCIÓ S'HI ACOSTUMA A FER?

1. Síntesi general

Un cop analitzades totes les respostes de la pregunta 5 del formulari, que corresponia a quin és el tipus de correcció que s’hi acostuma a fer en les activitats de llengua oral a l’escola, hem pogut veure que es segueixen unes tendències.

De manera global, suggereixen que les correccions que s’acostumen a fer quan es duen a terme intervencions orals es troben entre el to de veu, la vocalització i pronunciació de les paraules que componen el discurs, l’entonació, el ritme, els possibles errors gramaticals i fonètics, la claredat amb què s’expressa el discurs i la postura corporal, pel que fa el llenguatge no verbal.


2. Selecció d'afirmacions breus

Hem seleccionat un seguit de cites que considerem com les més completes i il·lustratives d’aquestes tendències esmentades anteriorment:

  1. “To de veu, ritme, vocalització, errors gramaticals i llenguatge no verbal.”

  2. “Per mitjà de rúbriques, les mestres avaluen la claredat, l'adequació, la posició corporal, el to de veu, el vocabulari, el registre entre d'altres.”


3. Paraules clau: quines 5 paraules clau identificaríem? 

  • Gramàtica

  • Fonètica

  • Vocalització

  • To de veu

  • Llenguatge no verbal

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...