dilluns, 27 de març del 2023

TASCA 1: LA PARLA A L’ESCOLA

Pregunta 5: Quin tipus de correcció s’hi acostuma a fer? 

 

  1. Síntesi general: Quina tendència o tendències suggereixen globalment les respostes? 

Les respostes que s’han contestat d’aquesta pregunta sobre la correcció que s’acostuma a fer en la llengua oral, la majoria dels nostres companys i companyes hem coincidit en el fet que l’avaluació i la correcció és immediata, just després o en el mateix moment de l’acció. Coincidim tots en la importància de corregir quan l’infant comet un error, la mestra li diu de forma correcta i sempre és en un moment significatiu per l'aprenentatge de l'infant.


  1. Selecció d'afirmacions breus: Quines cites seleccionaríem com a il·lustratives d'aquestes tendències? 

  • La mestra fa aportacions quan ho considera necessari, li proposa diverses maneres de dir una mateixa cosa perquè aprengui sinònims, l'anima amb reforç positiu a expressar-se sense pors i expressar les seves opinions. 
  • La correcció la fa el/la docent. Corregeix allò que està malament o no és adequat. 
  • L'avaluació d'aquest àmbit és molt escassa i sovint no hi surt representada. 
  • Normalment als infants petits se'ls sol repetir la frase de manera correcta; Infantavui he comit macarrons”, Mestra has menjat macarrons avui? 
  • Correcc en tema de pronunciació, motivar a parlar en la llengua del moment, respectar els torns de paraula, no trepitjar-se a l'hora de parlar, escoltar-se. 
  • Es una correcció molt directe, perquè et diu el que has fet malament o inexistent a priori, ja que pot ser a través d'aquesta intervenció s'adona que a gran part de la classe li falta nivell oral i pot proposar exercicis per millorar-ho. 

  1. Paraules clau: Quines 5 paraules clau identificaríem? 

    - Avaluació
    - Errors gramaticals. 
  • - Fonètica. 

  • - Correcció immediata. 

  • - Repetició. 

 

Font 1: Il·lustració de Sigrid Martínez (https://blocs.xtec.cat/comunicat/tag/llengua-oral/) 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...