dimecres, 26 d’abril del 2023

EL LENGUAJE COMO MEDIO DE CONSTRUCCIÓN SOCIAL DEL CONOCIMIENTO EN EDUCACIÓN INFANTIL

SINTESI DE LA LECTURA

Aquest article exposa una reflexió sobre la importància que té formar futurs ciutadans crítics en la societat actual del coneixement.
L'autor al·lega que l'educació ha d'anar molt més enllà de la transmissió de coneixements i habilitats tècniques, si no que ha d'incloure la formació de ciutadans capaços d'analitzar i fer una reflexió crítica sobre la informació que reben.
Esmenta a més que s'ha de fomentar l'educació intercultural que permeti als estudiats comprendre, valorar i respectar aquesta diversitat cultural que té la societat en la qual vivim. Deuen conèixer les diferents cultures, formes de vida i tradicions existents pe desenvolupar una actitud més oberta, tolerats i respectuosa als altres, fonamental per la construcció d'una societat més inclusiva i justa. Un altre aspecte clau que s'hi destaca a la lectura també és l'educació de valors com la justícia, la solidaritat i el respecte dels drets humans, ja que l'educació és un dret fonamental de totes les persones i té un paper clau en la construcció d'una societat justa, solidària i democràtica. Per això, és fonamental formar perquè siguin capaços d'analitzar la realitat social, política, econòmica i cultural del seu país i món i actuïn en conseqüència. Aquests valors són claus per la construcció d'una societat democràtica i justa per la formació de ciutadans compromesos amb el seu entorn i el bé comú.
Esmenta també que l'educació ha de ser un espai pel diàleg el debat i la reflexió critica que permeti als estudiants desenvolupar la seva capacitat d'anàlisi, el seu esperit crític i la seva capacitat d'actuar en conseqüència en benefici de la societat.

 

PREGUNTA A LA LECTURA

-       Quines competències deuen adquirir els docents en la formació artística i cultural?

 

COMENTARI PERSONAL SOBRE LA LECTURA

Aquesta pràctica educativa que apareix a la lectura em sembla molt interessant i m'agradaria destacar una activitat que fan a l'escola on jo treballo i crec que la fan a totes, el protagonista de la setmana. Consisteix en el fet que un infant fa diferents activitats sent ell el centre d'atenció, explicant experiències, costums, orígens... A més, un dia de la setmana ve un pare de la criatura un dia a llegir el conte preferit de l'infant i la resta de Companys li poden fer preguntes. Penso que té molta relació amb la lectura, ja que així conèixer diferents cultures, formes de vida i tradicions a través de la parla i les interaccions socials que sorgeixen. Destacar també que quan jo anava a l'escola hi havia una assignatura d'educació en valors, però era optativa i quasi ningú l'escollia i crec que devia ser obligatòria per tots els beneficis que brinda als infants. A més, no sé si actualment existeix aquesta assignatura, ho desconec. En el meu cas es feia a la secundària, però veig necessari començar-la com més aviat millor, com per exemple a educació infantil.


PARAULES CLAU DE LA LECTURA

-       Competències.

-       Educació.

-       Didàctica.

-       Aprenentatge.

-       Formació.



FONT: https://blogsaverroes.juntadeandalucia.es/ceipreinafabiola/2017/11/29/3-de-diciembre-dia-internacional-de-la-discapacidad/


 

 

 

 

 

 

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...