LECTURA 01: ESCUELA E INTERACCIÓN SOCIAL, HABLAR PARA PENSAR, PARA APRENDER, PARA SER
BREU RESUM I COMENTARI:
En aquesta lectura, els autors ens parlen de la importància de la interacció social i humana per l’aprenentatge i el desenvolupament. La interacció sorgeix de manera natural i espontània i és el que ens fa estar al món i formar part de la societat.
En el text, els autors se centren en la comunicació que es produeix a l’escola i a l’aula. Aquesta interacció i socialització són grans motors de l’aprenentatge i afavoreixen al desenvolupament social i cognitiu; parlar, escoltar, llegir i escriure són essencials per l’aprenentatge, i durant l’època de la pandèmia va ser molt més complicat treballar-les.
Seguidament, ens expliquen diferents reflexions i pensaments d’infants a l’hora de treballar conjuntament i pensar col·lectivament. Impliquen els infants en un procés de pensament col·lectiu i analitzen com construeixen els seus coneixements a nivell metalingüístic i reflexionen.
Per fer això els proposen una pregunta oberta, un debat o algun exercici i els infants escriuen un text a partir d’aquesta interacció col·lectiva. En aquesta activitat els infants enriqueixen el seu repertori i prenen consciència de les diferents possibilitats que tenen a l’hora de comunicar-se. És una activitat que se centra més en el procés dels infants i no en el resultat.
Finalment, conclou recalcant la importància de parlar per aprendre.
Estic d’acord amb el que explica el text, ja que la interacció és molt important, i no només la parla, sinó també l’escolta i llegir i escriure de manera correcta. Penso cada infant, es decantarà més per una manera diferent d’expressar-se; parla o escritura i totes són igual d’importants i amb les dues es fan grans aprenentatges. Jo personalement sempre he sigut una persona de parlar poc, però no per això considero que hagi fet menys aprenentatges que la resta. Això, penso que també s'ha de respectar, ja que hi ha infants amb més ganes d'expressar-se oralment i d'altres amb menys ganes i crec que tot ha de ser respectat.
Durant la classe hem estat comentant que la socialització és un aprenentatge col·lectiu i que per tal que els infants elaborin els seus propis moments, espais, pensaments i reflexions hi ha d’haver un respecte intel·lectual. A més, hem recalcat la importància de la transveralitat; la llengua oral és transversal a totes les àrees i edats, és un motor d’aprenentatge que fem servir des de ben petits.
PREGUNTA:
Com fem perquè no parlin sempre els mateixos infants? O amb els infants que no volen participar?
PARAULES CLAU:
Socialització, interacció, comunicació, aprenentatge, pensament col·lectiu
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada