Lectura 2 (D):
Lectura
escollida: A
Breu resum:
L'article
descriu un projecte, desenvolupat a l’aula d’I5, en el qual els infants
d'educació infantil aprenen sobre el cos humà i com formular preguntes per a
produir un text expositiu. La mestra guia als infants en la formulació de
preguntes i els ajuda a buscar informació per a respondre-les. El projecte es
divideix en quatre fases: triar el tema, formular preguntes, recopilar
informació i presentar l'après. L'article analitza el projecte i la seva
relació amb els processos d'ensenyament i aprenentatge a l'aula. Els autors
argumenten que canviar els ensenyaments és necessari per a millorar l'educació,
i que treballar en projectes pràctics pot ajudar a crear un ambient
d'aprenentatge més inclusiu i agradable. L'article emfatitza la importància de
la comunicació i la reflexió en l'ensenyament.
Comentari personal:
Al
llarg de la meva experiència laboral i acadèmica en l'àmbit educatiu he pogut
observar que el llenguatge és una eina essencial per l'aprenentatge dels
infants i la relació entre infants i docent.
El
llenguatge és el tret clau pel desenvolupament dels infants. Per aquest motiu
doncs molt èmfasi al contacte i a la relació entre infants, ja que és la forma
com els infants construeixen el seu coneixement.
Actualment,
treballo en un menjador escolar d'alta complexitat on cada dia hi ha baralles.
Així doncs, hem d'aplicar el llenguatge com a mètode més eficaç, on tant les
docents com l'alumnat ha d'intervenir. És molt important comunicar amb calma i
claredat tot el que volem dir. Per tant, com a monitora he de tenir molta més
paciència perquè els infants entenguin el que vull dir i comunicar sempre de la
millor manera possible.
Preguntes al autor:
Com s'asseguraria que els infants estiguessin interessats en el tema del cos
humà i com mantinguessin la seva atenció durant tot el projecte?
A
més, com creu que aquest tipus de projectes pot ajudar els nens a desenvolupar
habilitats de pensament crític i reflexiu?
Paraules clau:
1. Projecte de recerca
2.
Educació infantil
3.
Construcció social del coneixement
4.
Ensenyament i aprenentatge
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada