dimecres, 12 d’abril del 2023

TASCA 1: LA PARLA A L'ESCOLA


  1. Síntesi general: quina tendència o tendències suggereixen globalment les respostes?

La pregunta a partir de la qual el nostre grup ha fet l’anàlisi és la següent: “amb quina finalitat diries que es fan les activitats de llengua oral?”. Les respostes a aquesta qüestió han estat molt àmplies, però hi ha un seguit de conceptes que s’han anat repetint en més d’una ocasió. De manera més global podem veure que es fa una distinció entre una finalitat més individual i una més relacional. En el primer cas podem trobar aspectes com: millorar la fonètica, millorar la comunicació, adquirir confiança a l’hora de parlar en veu alta, millorar i adquirir nou vocabulari, expressar-se oralment i poder defensar l'opinió pròpia. 

En el segon cas, més relacionat amb la interacció amb les altres persones, trobem aspectes com: generar un espai de pràctica, reflexionar, interioritzar altres idees o exposar les pròpies, perfeccionar l’escolta activa, fomentar la interacció social (compartir amb els altres), expressar les emocions i potenciar la socialització.

Tenint en compte totes aquestes característiques que s’han anat esmentant hem volgut crear una petita definició que les englobi i que pugui donar resposta a la pregunta que s’havia plantejat inicialment. Així doncs, concloem que les activitats de llengua oral es creen com un espai de pràctica d’assaig per saber-se comunicar amb un mateix i amb els altres, ja que una bona comunicació i oralitat també es basa en la interacció i escolta activa dels companys. 


  1. Selecció d'afirmacions breus: quines cites seleccionaríem com a il·lustratives d'aquestes tendències?

Les afirmacions més representatives de les respostes que hem extret són aquestes dues: 

“Suposo que l'objectiu principal a educació infantil és que els infants puguin desenvolupar la competència de comunicació oral. Però alhora també es treballen altres aspectes com l'expressió de les emocions, l'autoconeixement i l'autoestima, el fet d'aprendre a respectar als altres, la coneixença dins del grup classe, entre d'altres.” 

“Perquè a l'expressar i compartir les nostres idees en veu alta aclarim i ordenem els nostres pensaments al mateix temps que podem enriquir el nostre repertori lingüístic al veure les opinions i els coneixements de la resta de companys.”

Les hem triat perquè creiem que són clau per respondre la pregunta, ja que inclouen diversos dels continguts que hem mencionat i tenen en compte la diferenciació que hem fet, separant entre una finalitat més individual i una més relacional. 


  1. Paraules clau: quines 5 paraules clau identificaríem? 

Les paraules clau que destaquem de la pregunta i que creiem que són molt representatives són les següents: interacció social, expressió, escolta activa, millora, pràctica.




https://www.vermislab.com/el-trabajo-en-equipo-en-el-aula/


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...