SÍNTESI DE LA LECTURA
Aquest article esmenta l'experiència d'una professora de filosofia d'un grup classe difícil amb la necessitat de crear un clima de tranquil·litat a l'aula per generar un ambient tranquil per aconseguir bons resultats. A la lectura dona molta importància a crear un espai amb les condicions adients per pensar conjuntament i establir un diàleg de manera col·lectiva per estimular el pensament individual.
La primera sessió va consistir a establir les normes de la filosofia, però abans va utilitzar un recurs que em va agradar molt que consistia a posar música ben tranquil·la, apagar els llums i encendre una llum amb la forma de mussol. Els alumnes havien de romandre en una rotllana amb els ulls tancats. A la següent sessió van fer una pluja d'idees tenint de referència la portada del llibre de l'estudiant i arran d'això es va especular sobre la imaginació que va durar fins a la setmana següent que també va sortir el tema dels somnis i del pensament. Tot eren intervencions fetes pels infants i divagacions que compartien amb els seus companys per crear aprenentatges conjunts i més fructífers que si ho fessin individualment. Per acabar la classe van tancar la sessió triant una de les tres ampolles d'aigua que els mostraven, una buida, una altra mig plena i una plena del tot. Havien de triar la quantitat d'idees que havien après gràcies a la sessió i quasi tots van triar l'ampolla plena del tot i penso que va ser pel fet de fer-ho en grup, en canvi, si ho haguessin fet individualment crec que haurien escollit les altres dues.
PREGUNTA A LA LECTURA
- Els alumnes han respectat les normes de la filosofia esmentades a la primera sessió?
COMENTARI PERSONAL SOBRE LA LECTURA
En el meu cas, jo no faig fer filosofia fins a batxillerat i la meva experiència és molt diferent de la de la lectura.
Penso que la filosofia és una disciplina fascinant que ens permet qüestionar les nostres creences i entendre millor el món que ens envolta. A través de l'estudi de la filosofia, podem desenvolupar habilitats crítiques de pensament i anàlisi que són útils no només a l'aula, sinó també a la vida quotidiana. A més, la filosofia ens ajuda a comprendre les grans preguntes que han desafiat la humanitat al llarg de la història, com ara l'existència de Déu, la naturalesa de l'ésser humà i el significat de la vida. En resum, una mena de filosofia pot ser una experiència molt enriquidora que ens fa reflexionar sobre nosaltres mateixos i el món que ens envolta. Però depèn de com es plantegi pot ser més o menys atractiva pels alumnes i en el meu cas, les classes eren una mica avorrides pel fet de com les plantejava la meva professora. Teníem un llibre en el qual apareixien tots els autors que havíem d'estudiar i llegíem, un rere l'altre, mentre que la professora feia algunes indicacions del que ella considerava més rellevant o important per l'examen. La veritat és que es feien molt feixugues i m'hagués agradat alguna classe de la topologia de la lectura perquè penso que són més divertides i poder compartir coneixements amb els meus companys és una bona experiència.
PARAULES CLAU DE LA LECTURA
- Filosofia.
- Infants.
- Imaginació.
- Somnis.
- Pensament.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada