TASCA 5: ELS NENS FILÓSOFS
https://www.guiainfantil.com/articulos/educacion/aprendizaje/como-ensenar-a-los-ninos-a-debatir/
D1 “Pensar i parlar” | D2 “La filosofia” | D3 “Amic” | |
Preguntes | Algunes de les qüestions que es mostren en aquest primer fragment són:
A través d’aquestes preguntes que es planteja als infants, es dóna peu a què reflexionin i participin. | Les preguntes principals sobre les quals es parla en aquesta segona escena són:
A mesura que es fan les preguntes, els infants participen o deixen de fer-ho. | A l’últim fragment, hem pogut veure que les qüestions que es plantegen són:
Arran d’aquestes preguntes sorgeixen moltes més qüestions i reflexions. |
Respostes |
Són conscients què pensen i reflexionen amb el cap, però que no es pot veure. Els petits participen activament en aquesta conversa. |
Al principi els nens van respondre amb aquestes tres respostes, però quan la mestra anava més enllà, no hi havia més feedback. |
En general parlen i separen les amistats de la parella i de la família. Determinen quan es dóna un petó, a qui i quan es pot ser parella d’algú. |
Retorn |
En aquest fragment, la mestra va fent preguntes als infants sobre aquest tema en concret, i condueix la conversa de manera que els infants participen i expressen la seva opinió. | Inicialment, la mestra pregunta: “Què és la filosofia?” En aquest moment els nens participaven i responien. Després, va fer la següent pregunta: “Què sou incapaços de fer ara, però podríeu fer més tard?” Va ser en aquest moment quan va començar el silenci i la participació dels infants va desaparèixer. No sabien què respondre. La mestra diu “res de res” i “ha sigut molt llarg”. | L’educadora en veure que els infants se senten còmodes i participen en la conversa, continua fent-los preguntes envers aquest tema. Tot i això, hi ha alguns infants que desconnecten totalment. Fins i tot, tenen converses paral·leles entre ells mentre la resta dels companys parlen. |
Tema | El tema principal que es tracta en aquesta escena és envers el pensament, idees, l’expressió, la parla… | En aquesta pregunta, el tema principal que es volia tractar era la reflexió, però també va intentar fer-los reflexionar sobre les capacitats que tenen i de què són capaços en funció de la seva edat. | El tema tractat són en general les relacions socials. Es parlava dels amics, la família (pares i germans), la parella… A més a més, la mestra va introduir l’amor i com de diferents pot ser amb la parella, els amics o la família. |
Reflexió posterior de les mestres | En general, la mestra es mostra contenta sobre com ha anat aquesta sessió i li explica a la seva companya com havia anat la classe: “Ha anat molt bé, han participat”. A més, l’educadora se sorprèn amb les intervencions que fa un dels infants atès que mostra molt interès, capacitat argumentativa i parlava sobre “alguna cosa que tens al cap”. | En aquesta segona pregunta, els infants no participaven gaire. El motiu principal era que no coneixien gaire el tema de la "filosofia". És per això, que no va haver-hi massa respostes, i per tant la interacció va ser molt curta i simple. | En aquest cas, no s’ha mostrat la reflexió posterior per part de la mestra. |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada