LECTURA 2A
El lenguaje como medio de construcción social del conocimiento en Educación Infantil.
Aquest article que he estat llegint de Mª del Pilar Fernández Martínez i Isabel M. Gallardo Fernández ens parla sobre una investigació que es realitza en una aula d'educació infantil amb infants de 5 anys a partir d'un projecte que es du a terme a l'aula sobre el cos humà, que veurem que implica comunicar-se i relacionar-se entre els diferents infants a l'aula i compartint coneixements que porten com una motxilla, és a dir, previs i a partir d'aquí, anar construint coneixements de manera conjunta.
El primer que ens mostra és la importància de crear un espai que afavoreixi l'aprenentatge i sigui més enriquidor. S'ha de crear un entorn que motivi als alumnes, que desperti la seva curiositat i faciliti l'adquisició de sabers i les relacions entre els infants que són a l'aula.
Després, els infants van escollir el cos humà i van decidir que volien aprendre més sobre el tema per aprofundir-lo. La mestra ha de tenir en compte el protagonisme que ha de tenir cada infanti, per tant, fer-los participar. Per acabar, el treball per projecte pot resultar enriquidor i beneficiós en l'aprenentatge i desenvolupament dels infants perquè aquest treball ofereix un rol en el qual els infants són partícips, protagonistes i participatius, on es precisa la comunicació, el diàleg i les aportacions de cadascun/a.
L'infant, a partir d'aquí, podrà escollir quin tema vol tractar per a després profunditza-hi pot parlar sobre els dubtes i preguntes que li puguin sorgir. Alhora, també s'estableix un aprenentatge conjunt i possible entre tots de manera conjunta. M'ha agradat molt perquè, en relació amb la meva vida, penso que mostra que la tasca docent és un aspecte clau per iniciar el canvi i la seva actitud i metodologia és un factor que determina la qualitat del procés d'ensenyament-aprenentatge i això l'he vist mentre realitzava les meves pràctiques.
Les paraules clau són:
llenguatge
participació
comunicació
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada