dilluns, 22 de maig del 2023

TASCA 8

 

TASCA 8: Inicis de la conversa - diàleg a casa


1. Quants torns corresponen a cadascú i quin significat pot tenir aquesta distribució de torns?

A continuació s’exposen els torns que corresponen a cadascú:

Mare → 12 torns

Ana → 13 torns

Pablo → 9 torns

  • Significat de la distribució dels torns: Observem que la distribució dels torns d'aquesta conversa és equitatiu, mostrant així un intercanvi equilibrat. Això succeeix perquè la conversa és portada principalment per l'Anna, la nena, mentre que la mare es conté bastant, afegint-se a la conversa sense centrar-se especialment a fer correccions, sinó que es dedica a continuar parlant de la mateixa manera que ho estaven fent anteriorment.

2. A qui s'adreça l'adult i quina funció té la seva intervenció?

2.1. INFORMAR - Aportar informació verbal a l’interlocutor. L’interlocutor dóna mostres de rebre la informació aportada. 

Ex: Mare: Pues sirve para mostrar quién vive dentro… Los castillos tenían banderas. Como en la portada del cuento que sacaste de la biblioteca ayer. Mira, voy a por él () hace ademán de alejarse, fero finalmente se queda). →  no és totalment requerida, però és important perl context.

2.2. OBTENIR INFORMACIÓ - Rebre informació verbal sota requeriment.

2.3. REGULAR L’ACCIÓ - Regular o controlar l’activitat de l’interlocutor. L’interlocutor escolta en la mesura que la seva acció queda regulada pel llenguatge de l’altre.

Ex: Ana: Pero mira, ¡es una bandera! Eso puede estar encima de una torre del castillo.→ respon i alhora regula l’acció.

Mare: Mira Pablo, ¿quieres poner esta mejor de aquí? Toma, toma esta bandera roja.

2.4. GESTIÓ DE LA COMUNICACIÓ I FÓRMULES SOCIALS - Participar activament en diverses situacions comunicatives i adequar-se als diferents contexts i interlocutors socials.

Ex: Ayúdale tú, ya verás. Mira Pablo, te ayuda tu hermana a poner la pieza que se ha caído. 

Ex: Mare: Pablo te pide permiso. Dile “Ana, ¿te puedo ayudar?”

2.5. METALINGÜÍSTICA - Utilitzar el llenguatge per referir-se al mateix llenguatge o a d’altres codis simbòlics similars, comprendre les ambigüitats, els aspectes no textuals, literaris i col·loquials de la llengua i crear noves realitats lingüístiques.

        Ex: Ana: Pero ¿para qué es la banera?

Mare: Bandera

Ana: Banera

Pablo ¿Nanera?

Ana: ¡Ayyyy! Lo ha dompido todo. 

Mare: Hombre, no, no lo ha roto todo…


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...