diumenge, 7 de maig del 2023

Lectura 3: UNA EXPERIENCIA DE HUERTO ESCOLAR ECOLÓGICO.


1.Síntesi de la lectura:

Aquesta lectura ens parla sobre una proposta d’aprenentatge pels infants: “Una experiència d’hort escolar ecològic”.  Aquesta activitat es desenvolupa en un centre escolar que es situa al costat de la platja de A Ladeira. Una petita escola de 56 alumnes que està formada per tres cicles. 

Així doncs, aquesta escola entre l’any 2014-2015, va decidir transformar un espai invernader en un hort ecològic. Aquest projecte actualment es desenvolupa tenint en compte diferents árees d’aprenentatge: la llengua oral, les eines TIC i les sortides. 

Per dur a terme aquest projecte s’utilitza l'experimentació. A més, es realitzen diferents agrupaments per aconseguir un aprenentatge cooperatiu. Els infants dediquen una hora a la setmana a treballar en l’hort escolar i durant l’esbarjo de vegades es creen diferents grups mixtos que ajuden a treballar en les petites tasques de l’hort. 

Amb aquesta activitat es pretén que els infants es responsabilitzin amb el medi ambient, relacionin l’alimentació saludable i l’hort i experimentin amb la natura. Quant a la implicació del professorat, podem destacar que aquest projecte està format per diferents agents, com per exemple: l’Ajuntament de Baiona, les famílies i els educadors del centre, etc. 

Finalment, pel que a fa a l’avaluació, en aquesta activitat es fan tres tipus d’avaluació: una sobre el treball del docent, una sobre el projecte i un altre sobre l’alumnat.

2.Relació d’algun aspecte amb la nostra vida, altre assignatura, etc. 


Aquest article té molta vinculació amb un dels projectes que he treballat últimament en l’escola bressol on treballo, ja que fa unes setmanes vam estar treballant el projecte “Tria bo, tria sa”. 


Amb la realització del projecte “Tria bo, tria sa” hem pogut treballar amb els infants la importància de tenir una alimentació saludable en la nostra vida, els diferents oficis que hi ha al mercat (el carnisser, la fleca, el peixater, etc.) i com cuidar i plantar diferents fruites i verdures  a l’hort del pati: maduixes, carxofes, llimona, etc. 


A més durant aquesta setmana, els infants han pogut tenir l’oportunitat d’anar al mercat per veure els diferents aliments que hi ha i han pogut descobrir com es cuiden i d’on neixen aquest aliment. 


Així doncs, crec que tant el projecte de l’hort escolar ecològic com el de tria bo, tria sa, són importants perquè els infants prenguin consciència de la importància que té tenint una alimentació saludable i cuidar el medi ambient per fomentar un bon desenvolupament físic, emocional i social.


3.Formular una pregunta a l’autor. 

  • Creus que totes les escoles haurien de tenir un hort escolar al pati? Quins beneficis pot portar pels infants gaudir de l’oportunitat de tenir aquest hort.


4. Paraules claus:

-hort ecològic.

-ampolles de plàstic. 

-reciclatge.

-experimentació.

-aprenentatge entre iguals.







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...