FITXA 3: TERCERA EVIDÈNCIA ESCRITA |
Nom i cognoms de l’alumne: Laia Palau Antoja Titulació: Grau en Educació Infantil Curs: 2n (2022 - 2023) Assignatura: Didàctica de la Llengua Oral en Educació Infantil Grup: 62 / Seminari: C Professorat: Xavier Fontich i Dolors Masats |
Article: Fontanet, T. i Romera, O. (2016). Junts és més que la suma de tothom, Guix d’infantil, 71, 19-24. file:///C:/Users/Usuari/AppData/Local/Microsoft/Windows/INetCache/IE/6XCQRSOE/GI071_Z_TOT[1].pdf |
Resum de l’article: Aquest article va ser escrit per Txell Fontanet i Olga Romera on s’exposa la idea d’un projecte de l’escola El Martinet que té per eix principal aconseguir oferir un espai privilegiat on els infants siguin reconeguts com a tals i puguin al mateix temps comunicar-se i expressar-se tal com són. En definitiva, l’escola té una mirada, entorn una educació basada en un procés continu d’aprenentatge i creixement compartit. L’article parteix de la idea que tot ésser humà neix predisposat a comunicar-se a aprendre en comunitat i que tot infant pot per si sol fer el seu propi camí d’aprenentatge. L’escola El Martinet ha volgut dissenyar i preparar espais amb múltiples funcions, els quals ofereixen moltes experiències diferents simultàniament per tal d’afavorir la bidireccionalitat, la compartició i la relació entre els infants. L’escola vetlla per afavorir una bona interacció entre els infants, ja que per ells la interacció és parlar, també, dels processos d’aprenentatge que es duen a terme. El fet que els infants puguin disposar d’aquests espais fa que comparteixin, com va dir Loris Malaguzzi, el gust per jugar i el gust per estar junts. Els infants s’uneixen, en aquests espais per grups de 3, 4 i 5 persones en funció dels gustos, interessos, amistats... Aquests moments permeten a l’infant que es mostri amb la seva total essència i individualitat i així oferir a tothom l’oportunitat de mostrar-se tal com és. Tot el que aporta cadascú és positiu i provoca que s’acabin compartint i penetrant dels sabers dels altres construint el seu jo en tot moment. Aquesta experiència permet que el coneixement es visqui com un procés de coconstrucció continua i no com informació que s’explica i ja. Tot el que diem i fem interpel·la en els infants, passa el mateix entre el seu grup d’iguals i entre infants de diferents edats. En definitiva, l’escola El Martinet ha volgut portar l’educació cap aquest vessant on acció i conversa conviuen i on els descobriments i aprenentatges de tot infant passen a formar part del grup i no és quelcom individual. |
Connectem l’article amb el nostre món més proper: Personalment, aquest article m’ha semblat molt interessant, ja que penso que educar des del valor de compartir, que tot suma i que podem aprendre junts és més enriquidor i afavoreix molt el desenvolupament dels infants. Aquest article m’ha portat a recordar i a relacionar el que s’ha explicat amb l’experiència que vaig poder viure en el pràcticum II d’aquest any. L’escola bressol Can Serra, on he dut a terme les pràctiques, m’ha demostrat que aprendre des de ben petits compartint és molt enriquidor. En aquesta escola, els infants de 2-3 anys (EI2) aprenen jugant i compartint entre ells i, en el pati, juguen amb la resta d’infants més petits (EI1). Treballar aquests valors des de petits penso que és fonamental pel seu desenvolupament i creixement, ja que els ensenya que entre tots podem aprendre millor. Així com, treballaven per racons dins l’aula on cada infant en funció dels seus interessos i gustos podia enriquir-se i ampliar els seus sabers amb els altres infants. Compartint és com més aprenem. |
Pregunta per l’autor: Tots som diferents i alguns infants els pot arribar a costar més establir una interacció amb altres infants. Com gestiones aquestes situacions en les quals infants més introvertits no conversin tant per tal d’evitar que es quedin en segon pla i puguin enriquir-se de la mateixa manera que la resta d’infants? |
Paraules clau: Comunicació, petit grup, aprenentatge compartit, interacció i escolta. |
"If you can look into the seeds of time and say which grain will grow and which will not speak then to me." (Macbeth, Act 1, Scene 3) Didàctica de la llengua oral - Ed- Infantil - Prof.: Xavier Fontich
diumenge, 7 de maig del 2023
Lectura 3C: Junts és més que la suma de tothom
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR
1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...
-
LECTURA 6b- L’art de conversar: escoltar, parlar i compartir a la rotllana Síntesi de la lectura En l'interior de l'article ens parl...
-
a) Breu resum de la lectura; La lectura parla sobre la importància que té la lectura infantil en el format tradicional, encara que actualm...
-
a) Breu resum de la lectura La lectura ens parla sobre que les reunions entre grups d’iguals són molt important a l’hora d’establir i de con...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada