dilluns, 29 de maig del 2023

Lectura 3A: L'aventura de pensar

 

L’aventura de pensar

Síntesi de lectura

L’article presenta una experiència en l’àmbit de la filosofia que ha succeït en un grup de tercer de primària. Els alumnes necessitaven serenitat i tranquil·litat per tal de dur a terme les diverses propostes. Destaquen la importància de generar un ambient serè a l’aula per aconseguir uns bons resultats.

Hi ha una sèrie de mètodes que fa ús la tutora per tal d’oferir aquest clima dins l’aula que permeti dur a terme les experiències adients. Entre tots els alumnes, van crear unes normes perquè el funcionament de l’aula fos el correcte. És rellevant preparar l’entorn perquè així els infants es sentin còmodes al exposar les seves idees i també puguin escoltar i respectar les dels seus companys i companyes.

Una de les propostes va ser parlar sobre una lectura i entre tots i totes van oferir diverses aportacions molt interessants. Cal que des de l’aula es fomenti el pensament a través de la imaginació i que els infants es sentin lliures de pensar i compartir-ho amb els altres.

L’article exposa un diàleg on es presenta una conversa filosòfica. Els alumnes diuen el que pensen i comparteixen entre ells intervencions molt interessants.  

Opinió personal

Des del meu punt de vista, considero que és molt interessant que des de l’aula, es pugui fomentar el diàleg i el pensament propi dels alumnes. És una molt bona oportunitat perquè els alumnes que no participen tant o es mostren més insegurs, puguin obrir-se als companys/es i compartir les seves opinions i punts de vista.

Qüestions

-        Quina metodologia utilitzaries per crear un diàleg en infants de tres a sis anys?

Paraules (3-5)

PENSAMENT, CONVERSA, DIÀLEG, COMPARTIR, IMAGINACIÓ

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...