L’aventura
de pensar
Síntesi de
lectura
L’article
presenta una experiència en l’àmbit de la filosofia que ha succeït en un grup
de tercer de primària. Els alumnes necessitaven serenitat i tranquil·litat per
tal de dur a terme les diverses propostes. Destaquen la importància de generar
un ambient serè a l’aula per aconseguir uns bons resultats.
Hi ha una sèrie
de mètodes que fa ús la tutora per tal d’oferir aquest clima dins l’aula que
permeti dur a terme les experiències adients. Entre tots els alumnes, van crear
unes normes perquè el funcionament de l’aula fos el correcte. És rellevant
preparar l’entorn perquè així els infants es sentin còmodes al exposar les
seves idees i també puguin escoltar i respectar les dels seus companys i
companyes.
Una de les
propostes va ser parlar sobre una lectura i entre tots i totes van oferir diverses
aportacions molt interessants. Cal que des de l’aula es fomenti el pensament a través
de la imaginació i que els infants es sentin lliures de pensar i compartir-ho
amb els altres.
L’article exposa
un diàleg on es presenta una conversa filosòfica. Els alumnes diuen el que
pensen i comparteixen entre ells intervencions molt interessants.
Opinió
personal
Des del meu
punt de vista, considero que és molt interessant que des de l’aula, es pugui
fomentar el diàleg i el pensament propi dels alumnes. És una molt bona
oportunitat perquè els alumnes que no participen tant o es mostren més
insegurs, puguin obrir-se als companys/es i compartir les seves opinions i
punts de vista.
Qüestions
-
Quina
metodologia utilitzaries per crear un diàleg en infants de tres a sis anys?
Paraules
(3-5)
PENSAMENT,
CONVERSA, DIÀLEG, COMPARTIR, IMAGINACIÓ
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada