Síntesi de
lectura
La lectura ens
parla d’un programa de salut i cultura amb l’objectiu de fomentar la lectura en
infants de 0 a 3 anys.
A través d’experiències
positives entre les famílies i els infants, persegueixen l’objectiu d’afavorir
al gust per la lectura.
Es tracta d’una
acció que participen diversos agents de manera cooperativa, les famílies, les
biblioteques públiques i els centres d’atenció primària. La lectura és un bon
recurs per afavorir al desenvolupament dels infants, per exemple, té molts
beneficis explicar un conte amb veu alta des dels primers mesos de vida.
Els centres d’atenció
primària proporcionen coneixements sobre el projecte en els cursos de prepart i
postpart. El projecte s’inicia al centre d’atenció primària i segueix a la
biblioteca. A la biblioteca hi ha un racó per les famílies on troben a la seva
disposició materials de diversos aspectes relacionats, com materials d’orientació.
Cal aclarir,
que l’objectiu no és a través de l’hiperestimulació crear lectors des d’edats
primerenques, sinó vetllar per un bon clima familiar i uns hàbits que permetin
gaudir i estimar la lectura.
La lectura ajuda
a crear vincles sans i afectius amb els infants, a més de demostrar que el dia
a dia és canviant i com passa als contes, la realitat pot canviar en un moment.
És rellevant que estigui present a la vida dels infants perquè ajuda a
socialitzar, construeix el subjecte en totes les dimensions possibles, educa la
sensibilitat, estimula la imaginació i creativitat i ajuda a comprendre el món
que l’envolta i el seu propi interior.
Quan l’infant té
tres anys, el personal sanitari li ofereix la possibilitat d’anar a la
biblioteca a recollir un diploma i el convida a seguir llegint.
Malgrat els centres
d’educació infantil no apareixen al programa, les biblioteques i els centres
han creat vincles i projectes per dur a terme aquesta motivació per la lectura.
Un dels exemples és, la motxilla viatgera.
L’article ens exposa
diverses conclusions extretes després de set anys de treball. Aquest projecte
ha permès que en un 45’8% de les famílies que han participat arribin a la
biblioteca i allà puguin gaudir de les activitats.
Relació d’aspecte
que sembli rellevant
El projecte que
explica l’article em sembla molt interessant i considero que és un molt bon
mètode per introduir la lectura en edats primerenques. Tenint en compte que hi
ha famílies que no tenen recursos o no saben com fer-ho per fomentar hàbits
lectors, crec que aquest projecte ofereix l’oportunitat de proporcionar
coneixements, mètodes, recursos i motivació per tal que puguin implementar-ho
des de casa.
Recordo des de
l’escola, un projecte molt interessant. Cada setmana i una vegada per dia penjaven
una pista a la biblioteca de l’escola. Aquesta pista era sobre un personatge de
les lectures que podíem trobar dins la biblioteca, així doncs al final de la
setmana havies d’introduir un paper dins d’una bústia amb el nom del personatge
que creies que era. Recordo aquest projecte perquè actualment penso que va ser
un molt bon mètode per fomentar la lectura i el factor que sigui lúdic ajuda a
veure-ho des d’una perspectiva més motivadora, podies compartir les idees amb
els companys, les lectures amb els altres i cada setmana arribaves a la biblioteca
i tenies una sorpresa nova.
Interrogants
-
Quin
mètode utilitzaries per fomentar la lectura en la franja d’edat de tres a sis?
Paraules
LECTURA, HÀBITS
LECTORS, COHESIÓ, COOPERACIÓ, PROJECTE
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada