diumenge, 7 de maig del 2023

LECTURA 3A: L'AVENTURA DE PENSAR

L'aventura de pensar
Ors, M. (març 2009). L'aventura de pensar (Vol. 353). Guix.


1-Breu síntesi de la lectura (no més de 500 paraules).

L'article de Marga Ors tracta d'una experiència amb un grup de tercer de primària a classe de filosofia.
L'objectiu que es van plantejar les dues mestres de l'aula era crear un clima de tranquil·litat i un ambient per aconseguir bons resultats, cosa que era molt difícil, ja que era una classe moguda. Calia crear un espai amb les condicions adients perquè els infants poguessin pensar conjuntament, establissin un diàleg filosòfic mitjançant el qual, de manera col·lectiva, estimulessin el seu pensament individual. Era important que es creés una comunitat de recerca i que l'alumnat aprengués a pensar gràcies a les aportacions dels companys i les companyes.
A la primera sessió, van triar quines ens semblava que podien ser les «normes de filosofia» per a aquell curs. Calia escollir les que es consideressin adequades, dir per què i justificar-ne la tria.
Després, a partir d'una lectura introductòria, van fer preguntes sobre aquesta. Mitjançant aquestes preguntes, els alumnes participaven activament i sortien cada vegada més idees i temes interessants dels quals les mestres aprofundien, ja que pels alumnes eren temes d'interès i motivadors.
Finalment, van tancar la sessió amb una avaluació figuroanalògica. Els infants havien de triar, entre tres ampolles d'aigua, la que representés millor la quantitat d'idees que havien aportat a la sessió.
El més rellevant de la lectura és que alumnes que a altres classes se senten insegurs i participen poc, en aquesta es mostraven molt participatius i motivats. La clau és que el o la mestra que dirigí la sessió, disposi d'interès, es mostri receptiu i creï un vincle proper i de complicitat.

2-Relació d'algun aspecte rellevant amb la nostra vida personal/una altra assignatura/pràctiques.
Amb relació a un aspecte rellevant de la meva estada de Pràcticum I amb alumnes de 6è de primària, vaig poder observar com els alumnes tenien diferents actituds depenen de l'assignatura i el mestre que la dirigia. Vaig adonar-me'n, com també passa a la lectura analitzada, que els mestres que feien la seva classe més participativa, dinàmica i tenint en compte l'opinió, els interessos i les motivacions dels alumnes, aquests tenien una actitud més positiva, mostrant-se interessats i motivats per aprendre i participar en l'aula.

3-Formular una pregunta a l'autor.


Què faries si hi ha un infant que mai es mostra participatiu?

4-Quines 3-5 paraules clau seleccionaries com a termes importants de l'escrit.
  • Participació
  • Conversa
  • Diàleg
  • Motivació
  • Filosofia

5- Imatge i enllaç


https://es.dreamstime.com/cierre-de-las-manos-los-ni%C3%B1os-dibujando-ni%C3%B1o-una-foto-para-el-d%C3%ADa-del-padre-peque%C3%B1o-dibuja-en-la-mesa-un-ni%C3%B1ito-sostiene-image166860144




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...