LECTURA 3A
RESUM:
"L'aventura de pensar" és un article escrit per Marga Ors que
explica la metodologia empleada en una classe de tercer de primària.
L'autora l'explica amb un projecte de Filosofia 3/18 d'aquella classe.
La primera idea clau que es destaca en l'article és la importància de crear
un espai adequat perquè els alumnes puguin pensar conjuntament. Per aconseguir
això, és important que els estudiants puguin establir un diàleg filosòfic
mitjançant el qual estimulin el seu pensament individual i col·lectiu. En
aquest sentit, l'autora destaca la necessitat de crear una comunitat de recerca
en la qual els alumnes puguin compartir les seves idees i reflexions.
La segona idea clau que es posa de relleu en l'article és la importància de
la imaginació en el pensament crític. L'autora compara el cervell amb una gàbia
en la qual els pensaments estan tancats, però que quan imaginem, aquests pensaments
s'escapen. Així, l'autora posa en relleu la importància de fomentar la
imaginació en els alumnes perquè puguin explorar noves idees i perspectives.
La tercera idea clau que es destaca en l'article és la importància de
promoure el pensament crític dels infants com a eina per a la presa de decisions informades, com n'és el cas de les diferents opinions dels alumnes de l'aula.
La quarta idea clau que es posa de relleu en l'article és la importància de l'avaluació en el procés d'aprenentatge. L'autora destaca la importància de l'avaluació figuroanalògica en la qual els alumnes havien de triar, entre tres ampolles d'aigua, la que representés millor la quantitat d'idees que havien aportat a la sessió. Així, l'autora posa de relleu la importància de l'avaluació com a eina per a la millora dels processos d'aprenentatge i per a la promoció del pensament crític.
PARAULES CLAU:
- -Espai
- - Classe
- - Aprenentatge
PREGUNTA A L’AUTORA:
Quina és la clau per incentivar l'interés dels infants?
RELACIÓ AMB L’ÀMBIT PERSONAL:
Quan feia sisè de primària vaig tenir una professora que donava molta importància a l'opinió dels alumnes, a l'espai i a la presa de decisions, com n'és el cas de l'aula de tercer de primària que s'explica en l'article. Considero que els mètodes emprats en els dos casos han estat molt útils pel desenvolupament dels infants i del seu pensament crític.
IMATGE:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada