Lectura 3B - Una plaça a l’escola, espais per a tothom i projecte de centre
Resum de la lectura
L’article “Una plaça a l’escola, espais per a tothom i projecte de centre” tracta sobre un projecte d’una plaça a una escola bressol de Pamplona. L’article destaca la necessitat de proporcionar un accés igualitari a l’educació per a tots els nens i les nenes, però també per a tots els membres de la comunitat educativa, com per exemple docents o familiars.
Aquest projecte buscar proporcionar suport i recursos a les escoles per trobar espais que siguin inclusius per a tothom, i que tinguin relació amb els principis del centre.
En definitiva, l’article tracta sobre la creació d’espais dintre del centre que afavoreixi la cohesió entre tots els agents educatius i la construcció d’espais inclusius i equitatius per a tothom.
Interrogants per l’autor
Si al centre no es gaudeix d’un espai com “la plaça” quin altre espai es podria utilitzar que tingui la mateixa finalitat que la plaça?
Comentari personal
Des del meu punt de vista crec que és molt important que des del centre s’intenti trobar llocs on tots els membres de la comunitat educativa se sentin còmodes i puguin gaudir d’aquest espai. Penso que és una manera que afavoreix la cohesió, afavorint així a tots els agents que hi intervenen.
A més, és molt important que tots els espais del centre siguin espais generadors d’aprenentatges. En aquest cas, “la plaça” també afavoreix el joc lliure, la motivació i la creativitat dels infants, d’entre altres.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada