diumenge, 21 de maig del 2023

LECTURA 4D

COM POTENCIAR LA COMUNICACIÓ A LA PRIMERA ETAPA D'EDUCACIÓ INFANTIL?

Cita de la lectura: Alonso, P. (2012) Potenciar la comunicación en el primer ciclo de educación infantil: criterios y pautas de actuación, Aula de infantil, 10, 1-4.

Resum de la lectura: 

L'article tracta sobre la importància de les primeres interaccions comunicatives entre l’infant i la seva mare,  per facilitar el seu desenvolupament comunicatiu-lingüístic.

La família és el primer referent lingüístic per l’infant, els intercanvis entre la mare i el nen o nena s'inicien espontàniament durant el dia a dia per totes dues parts i ajuden a l’infant a construir els seus primers esquemes d'interacció social, contribuint també a la seva construcció com a persona i reforçant el vincle entre fill/a i adult.


L’ésser humà neix amb conductes innates que afavoreixen la relació amb els altres com ara el somriure social. Així mateix, els adults som qui atorguem significat a aquestes conductes i retroalimentem aquesta interacció entre infant i adult. Els jocs repetitius, les cantarelles, l’anticipació... Són essencials per iniciar-se en el procés d’aprenentatge del llenguatge.

En resum, l'autor destaca la importància d'aplicar els aspectes beneficiosos de les interaccions esmentades en el context de l'educació infantil, especialment a la primera etapa educativa (0-3 anys). Això implica fer servir aquests elements positius per millorar i enriquir l'experiència educativa dels infants.


Pregunta a l’autor:


  • Què penses de la sobreestimulació als infants per intensificar el seu procés d’adquisició del llenguatge?


Paraules clau: llenguatge, interacció, somriure social, referent lingüístic.



Article d’interès:

Al següent enllaç (AQUÍ), us deixo un article molt interessant de Tolosa, H. i Dipsalut (s.d.) amb un recull de cançons per als jocs falda i moixaines per als infants de 0 a 4 anys. Aquest recurs és molt útil perquè reforcem el vincle amb l'infant i apropem a altres maneres de comunicació a través de la música.

Enllaç de la font


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...