Resum de la lectura:
L'article tracta sobre la importància de les primeres interaccions comunicatives entre l’infant i la seva mare, per facilitar el seu desenvolupament comunicatiu-lingüístic.
La família és el primer referent lingüístic per l’infant, els intercanvis entre la mare i el nen o nena s'inicien espontàniament durant el dia a dia per totes dues parts i ajuden a l’infant a construir els seus primers esquemes d'interacció social, contribuint també a la seva construcció com a persona i reforçant el vincle entre fill/a i adult.
L’ésser humà neix amb conductes innates que afavoreixen la relació amb els altres com ara el somriure social. Així mateix, els adults som qui atorguem significat a aquestes conductes i retroalimentem aquesta interacció entre infant i adult. Els jocs repetitius, les cantarelles, l’anticipació... Són essencials per iniciar-se en el procés d’aprenentatge del llenguatge.
En resum, l'autor destaca la importància d'aplicar els aspectes beneficiosos de les interaccions esmentades en el context de l'educació infantil, especialment a la primera etapa educativa (0-3 anys). Això implica fer servir aquests elements positius per millorar i enriquir l'experiència educativa dels infants.
Pregunta a l’autor:
Què penses de la sobreestimulació als infants per intensificar el seu procés d’adquisició del llenguatge?
Paraules clau: llenguatge, interacció, somriure social, referent lingüístic.
Article d’interès:
Al següent enllaç (AQUÍ), us deixo un article molt interessant de Tolosa, H. i Dipsalut (s.d.) amb un recull de cançons per als jocs falda i moixaines per als infants de 0 a 4 anys. Aquest recurs és molt útil perquè reforcem el vincle amb l'infant i apropem a altres maneres de comunicació a través de la música.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada