FITXA 5: CINQUENA EVIDÈNCIA ESCRITA |
Nom i cognoms de l’alumne: Laia Palau Antoja Titulació: Grau en Educació Infantil Curs: 2n (2022 - 2023) Assignatura: Didàctica de la Llengua Oral en Educació Infantil Grup: 62 / Seminari: C Professorat: Xavier Fontich i Dolors Masats |
Article: Paniagua, G. (2013) Llegir en família, Guix d’infantil, 67, 24-26. https://drive.google.com/file/d/11ASalPz75ex4OavCNIFqWMBOxh4591wl/view |
Resum de l’article: Aquest article va ser escrit per Gema Paniagua la qual ens parla sobre la importància de llegir en família i d’acompanyar els nostres fills i filles a descobrir el gust per la lectura i que aquesta sigui una eina més per aprendre. L’article ens raona del paper crucial que té la família en el desenvolupament de les habilitats de lectura dels seus fills i filles i afirma que aquells infants que hagin compartit estones de lectura de contes amb els seus pares i mares tindran més probabilitats de ser uns bons lectors. A més a més, és important que la lectura estigui present en situacions quotidianes i no, tan sols, com una activitat curricular i mecànica que s’ha de fer sigui com sigui, ja que estarem minvant l’interès per llegir i escriure dels infants i a poc a poc els estarem apagant aquesta curiositat innata que tenen tots des de ben petits. L’article emfatitza en la idea que la lectura i l’escriptura han de ser activitats plaents, agradables i, a la vegada, gratificants fent de la lectura un moment per compartir i atendre les necessitats de l’infant. Gema Paniagua en l’article emfatitza sobre saber escollir el moment adequat per llegir contes i aprofitar les oportunitats del dia a dia per estimular el gust per la lectura i l’escriptura. Paniagua proposa que tots els membres de la família, germans i avis inclosos, poden ser també partícips d’aquest procés. Finalment, es parla de com motivar aquells infants que mostren poc o nul interès per la lectura per poder ser capaços d’adaptar el contingut i la manera de fer en funció de les necessitats de cada infant. Així com, es destaca el valor de prioritzar el plaer i la diversió en la lectura i l’escriptura i no centrar-nos tant en la correcció d’allò que llegeix o escriu l’infant. Cal trobar un equilibri per no apagar les ganes de llegir i escriure que tenen els infants des de ben petits. |
Connectem l’article amb el nostre món més proper: Personalment, aquest article m’ha semblat molt interessant, ja que des de sempre se’ns ha dit que la família té un paper fonamental en el desenvolupament i creixement de tot infant. El seu rol és essencial i, per aquest motiu, és molt important que des de casa exerceixin el rol de pares i mares i acompanyin als seus fills en els diferents aprenentatges. Aquest article m’ha portat a recordar la meva etapa d’infantesa on des de P5 ja des de l’escola es va iniciar la lectura com un hàbit a fer a casa amb les nostres famílies. Recordo un dia per setmana anar a la biblioteca de l’escola agafar un conte per emportar-nos-el a casa i llegir-lo plegats amb els meus pares i germans. Aquest moment de compartir el gust per la lectura el recordo molt bonic i ple d’il·lusió. Ara hi penso, i a mesura que he anat creixent, aquestes ganes de llegir, aquesta motivació, se m’ha anat apagant a causa de la imposició de la lectura com una tasca obligatòria a fer i no quelcom per gaudir i aprendre plegats. M’agrada pensar que anys enrere, quan tot just iniciava el cicle de primària i acabava l’etapa d’infantil, la Laia gaudia llegint en família i ara, personalment, tinc ganes de tornar a trobar aquesta estona per llegir i poder fer de la lectura una activitat plaent de nou. |
Pregunta per l’autor: Quins consells concrets podeu oferir als pares per estimular l'interès dels nens en la lectura i l'escriptura, especialment quan són reticents o no mostren interès en aquestes activitats? |
Paraules clau: Lectura en família, contes, interès, hàbit, aprendre compartint. |
"If you can look into the seeds of time and say which grain will grow and which will not speak then to me." (Macbeth, Act 1, Scene 3) Didàctica de la llengua oral - Ed- Infantil - Prof.: Xavier Fontich
diumenge, 21 de maig del 2023
Lectura 5C: Llegir en família
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR
1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...
-
LECTURA 6b- L’art de conversar: escoltar, parlar i compartir a la rotllana Síntesi de la lectura En l'interior de l'article ens parl...
-
FONT: https://saposyprincesas.elmundo.es/consejos/educacion-colegio/mejorar-comunicacion-primera-infancia/ La lectura destaca diversos recur...
-
Síntesi lectura La lectura ens parla de la importància i el pes de la socialització per als infants no només per al desenvolupament sinó de...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada