dijous, 18 de maig del 2023

Lectura 5D: Llegir a la pantalla



  1. Síntesi de la lectura.


Des que naixem som éssers que vivim acompanyats de llibres i relats en paper que ens fan riure, plorar i estimar. Però, creieu que és hora de canviar aquest format de paper per un de digital?


Així mateix, en aquesta lectura es parla de la importància de transformar els relats en paper a relats digitals que poden transmetre sons, llums i moviment als infants. Gràcies a les eines TIC, els infants poden escoltar com els animals són capaços de dormir, menjar o fer sons a través de la lectura de contes. A més, podem observar com diferents objectes o persones cauen a través del moviment.  


En aquest sentit, podem destacar que les pantalles funcionen com a element d’aprenentatge, ja que els infants poden aprendre i gaudir de la lectura, de la música i de la comunicació.


Així doncs, nosaltres com a mestres els hem d’acompanyar en aquest procés i els hem d’ensenyar a reflexionar i a no passar d’una pantalla a una altra sense aturar-se a pensar que pot significar el que estan veient o escoltant. 



2.Relació d’algun aspecte amb la nostra vida, altre assignatura, etc. 


Després d’haver llegit aquesta lectura de la revista Guix Infantil, m’he parat a pensar sobre el paper que tenen les pantalles a les aules d’Educació Infantil.


Avui en dia s’acostuma a tenir una idea errónia sobre la funció que tenen els aparells tecnològics a l’hora de dur a terme activitats, ja que es creu que aquests aparells tenen un ús lúdic i només serveixen per entretenir als infants. Ara bé, podem destacar que aquesta idea no és correcta perquè els infants poden adquirir un munt de coneixements relacionats amb les matemàtiques, la música, la llengua, la ciència i la plàstica. Per això, crec que és molt important treballar a l’aula amb la digitalització i fomentar així l’ús d’aquestes tecnologies que permeten tenir una lectura més dinàmica i interactiva. 


No obstant això, sí que crec que és veritat que treballar sempre amb pantalles i aparells electrònics pot fer que els infants agafin mals de cap o tinguin problemes amb la vista. Tanmateix, cal repartir el temps de les eines TIC i no dedicar moltes a hores a la visualització d’aquestes pantalles. 



3.Formular una pregunta a l’autor. 

Creus que la digitalització dels contes pot fer que es perdi el treball i la dinamització de l’explicació d’un relat per part d’un mestre o un conte contes? 



4.Paraules claus del text com a elements importants.

-Lectura.

-Pantalla.

-TIC.

-Competència lingüística. 

-Acompanyament. 



                                                                    Érase una vez...


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...