divendres, 19 de maig del 2023

Lectura 5D - Llegir a la pantalla

 

https://www3.gobiernodecanarias.org/medusa/edublog/cprofesgrancanariasur/curso-iniciacion-a-la-lectura-comprensiva-y-a-la-escritura-creativa-leolandia-educacion-infantil/


Lectura 5D "Llegir a la pantalla"

 

  1. BREU SÍNTESI

Estimem els llibres en format físic perquè forma part del nostre imaginari, perquè ha estat amb nosaltres sempre, omplint el nostre temps, fent-nos riure i plorar.
En l'actualitat els nens i nenes també tenen històries, però a vegades aquestes pàgines tenen llum, tenen sons, es mouen els personatges...
Aquest nou format enganxa als infants pel format tàctil i sorprenent.
A les pantalles no només hi ha literatura, també són per aprendre, i per tant son un gran aliat. Les facilitats que proporciona internet i, en conseqüència, les pantalles en si és un aprenentatge, saber-se moure.
Les persones adultes som conscients que mai els atraparem en rapidesa ni en intuïció, perquè han nascut envoltats d'aquest llenguatge, però sabem que continuen estant tan perduts com abans. El full de ruta ha esdevingut molt més complex, i nosaltres, els seus mestres, molt més necessaris.


  1. COMENTARI PERSONAL

Des de la meva opinió, no és comparable la lectura a través d'una pantalla, i la lectura amb els llibres. Tot i això, entenc i estic d'acord amb el punt de vista que és normal que pels infants els hi cridi més l'atenció aquelles històries amb moviment i sons.

Penso, però, que una història explicada amb paper afavoreix la imaginació dels infants, fet que no passa amb les històries virtuals. A més, que permeten certa variació cada vegada que s'explica i, per tant, que puguis fins i tot crear noves històries a partir de les imatges.


  1. FORMULAR UNA PREGUNTA.

La meva pregunta seria, relacionant-ho amb la meva opinió personal:

- Quins beneficis consideres que tenen les històries en paper que no tinguin les virtuals?


  1. PARAULES CLAU

  • Lectura

  • Pantalla

  • TIC

  • Història


Mireia Ribas

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...