dilluns, 29 de maig del 2023

Lectura 6B - L’art de conversar: escoltar, parlar i compartir a la rotllana

 Lectura 6 - L’art de conversar: escoltar, parlar i compartir a la rotllana

Resum 

La lectura tracta sobre l'amor que sent l'autora per les rotllanes en les aules de tres anys. Sogas ens afirma com a les rotllanes d'infants de tres anys hi ha una gran diversitat de nens i nenes amb diferents llengües maternes i formes d'expressió. Alguns són segurs i expressius, mentre que d'altres són tímids i s'expressen amb gestos o paraules breus. Es dedica temps i paciència a cada nen i nena perquè es pugui adaptar i apropiar-se de la nova realitat, és a dir, poder adaptar-se a l'aula. Es fomenta l'expressió lliure i es crea un espai de confiança i acollida amorosa. La rotllana es converteix en un lloc on es comparteixen les paraules i les emocions. Es reconeix i valora cada infant com a ésser únic i es promou l'atenció sincera i el suport mutu. La comunicació es converteix en un acte de creativitat i l'essència de cada persona és respectada.


Interrogant

Quins factor són importants per fomentar la comunicació en la rotllana en infants de tres anys. 


Comentari personal 

Aquesta lectura m'ha semblat molt interessant, pel fet que ens mostra com hi ha infants on la seva llengua materna no és la mateixa que la nostra i ens dóna eines i recursos per tal de poder adaptar-nos als seus ritmes i necessitats. A més, penso que també és important aquesta lectura perquè ens mostra com dintre d'una rotllana poden haver-hi diferents actituds, com per exemple, el que té la necessitat de parlar contínuament o qui, al contrari, té la necessitat d'escoltar i no parlar i també és vàlid, pel fet que totes dues actituds estan descobrint la realitat que els envolta.






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...