dilluns, 29 de maig del 2023

LECTURA 6D: GRUPS INTERACTIUS AL FINAL DE L’ETAPA

GRUPS INTERACTIUS AL FINAL DE L’ETAPA

Font: http://www.escolaedumar.org/wp-content/uploads/2021/01/D61A4443.jpg 


  1. Breu síntesi de la lectura

En començar la lectura de l’article “Grups interactius al final de l’etapa” veiem el context i les característiques del centre públic Maiztegi, de lurreta (Biscaia) on es porta a terme l’experiència dels grups interactius.

A continuació, se’ns explica com per la transformació del centre a una comunitat d’aprenentatge ha  sigut necessari la implementació de noves pràctiques docents que tenen com a bases l’aprenentatge dialògic i un nivell de participació més alt i actiu per part de tots els agents educatius.  En un inici la participació de les famílies no va ser l’esperat, donat que els professors eren els únics dinamitzadors. Però amb el temps, a poc a poc, les famílies van començar a implicar-se i van adquirir un rol més actiu, acabant per ser una part important del projecte.

Per dur a terme aquesta pràctica, en primer lloc, la tutora o el tutor del grup organitza tres activitats destinades a treballar diferents àrees instrumentals i potenciar l’autonomia i la convivència del grup classe en diferents grups heterogenis més petits. Després, presenta la proposta a aquelles famílies voluntàries perquè puguin decidir com s’organitzaran per encarregar-se de dinamitzar les activitats. Pel que fa als infants, aniran canviant d’activitat cada vint minuts fins a fer totes tres. En acabar la sessió, els dinamitzadors avaluen i valoren el treball que han fet i quin ha sigut l’èxit de la proposta, és a dir, si els infants s’han mostrat motivat o han interaccionat, entre d’altres. En aquesta pràctica es dona gran importància l’avaluació i la valoració, pel fet que és una ajuda per la mestra, ja que d’aquesta manera pot destacar els punts fots i febles per futures activitats, a manera que la qualitat de les propostes i del servei sigui millor pels infants.

Cal destacar que la pràctica de grups interactius i el fet que les famílies participin dins d’aquesta proposta dona lloc al fet que els infants rebin una atenció més individualitzada. I, a la vegada, es crea un espai on es promou la interacció social, fent que els infants puguin aprendre a través de la cooperació amb el seu grup d’iguals.

  1. Comentari personal

Llegir aquest article m’ha semblat molt interessant, donat que he llegit sobre la pràctica d’un mètode d’ensenyament que havia escoltat, però que no sabia ben bé com funcionava. En fer aquesta lectura penso que és una bona pràctica per dur a terme amb els infants, ja que, com bé es diu a l’article, promou i potencia la interacció i la cooperació entre els infants (i amb les famílies). A més, d’aquesta manera van desenvolupament la comunicació l’adquisició del llenguatge.

  1. Formular una pregunta

Aquesta pràctica es pot dur a terme a tots els nivells educatius?

  1. Seleccionar entre tres-cinc paraules clau del text

  1. Grups interactius

  2. Famílies

  3. Convivència

  4. Seguiment individual 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...