dijous, 25 de maig del 2023

Lectura 6D: GRUPS INTERACTIUS AL FINAL DE L’ETAPA

 RESUM:

En aquest article se’ns presenten els grups interactius amb nens i nenes de 5 anys. Aquesta activitat es desenvolupa des de fa quatre cursos al centre públic Maiztegi (Biscaia), i s’explica que sorgeix a través de l’augment de famílies de diversos països al centre. Les persones que dinamitzen els grups interactius no són només professionals del centre, sinó també famílies. 

L’organització d’aquests grups interactius consisteix en petits grups de cinc infants que, una tarda a la setmana durant una hora i mitja, realitzen la sessió. La sessió consisteix en tres activitats, dissenyades per la tutora, relacionades amb els àmbits de l’etapa i tenint en compte la diversitat que hi ha dins del grup heterogeni. Es treballa amb l’objectiu d’anar reforçant les àrees instrumentals, l’autonomia de l’alumnat, el coneixement del medi, la convivència, etc. Són activitats de la programació de l’aula com ara, jocs de matemàtiques, contes, receptes, jocs de cartes, etc. Un cop acabada l’activitat les dinamitzadores realitzen una avaluació tenint en compte  el treball, l’actitud i la interacció que ha tingut lloc en cada grup, com també l’activitat en si mateixa.

Segons l’experiència de les autores, podem concloure que els grups interactius afavoreixen una resposta millor a la diversitat, perquè fan una proposta d’organització de l’activitat de l’aula més inclusiva. r. Amb els grups interactius, es facilita i s’assegura el seguiment individual de cada infant.


EXPERIÈNCIA PERSONAL EN RELACIÓ A LA LECTURA:

Pensant una experiència personal en relació als grups interactius com els que hem vist a l’article anterior, m’he adonat que durant la meva etapa educativa d’infantil i primària no he tingut cap activitat d’aquest tipus o, almenys, que jo recordi. L’activitat més semblant eren les tertúlies literàries, on ens separaven per petits grups i havíem de comentar les lectures que havíem llegit anteriorment, entre nosaltres. 

Després d’haver llegit aquest article, que m’ha semblat d’allò més interessant, considero que realitzar activitats d’aquest tipus és molt necessari i útil, ja que situacions on els infants aprenen dels seus companys i d’ells mateixos, és on realment aprenen.


PREGUNTA A L’AUTOR:

Creus que aquest tipus d’activitat pot ser dissenyat per realitzar-lo cada dia a l’aula, o és més per dies o hores concretes, com heu fet vosaltres?


PARAULES CLAU:

  • Grups interactius

  • Aprenentatge compartit

  • Participació

  • Inclusió




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...