dijous, 25 de maig del 2023

Lectura 6D: Grups interactius a final de l'etapa.

1.Síntesi de la lectura.

Aquesta lectura que té com a títol “Grups Interactius al final de l’etapa” de la Revista Guix d’Infantil, parla sobre la transformació que s’ha produït en un centre d’educació a Biscaia, fent d’aquest una comunitat d’aprenentatge basada en els grups interactius.  


Així mateix, aquesta transformació es produeix a partir de la implementació de pràctiques basades en el diàleg amb grups mixtos d’alumnes per part del professorat. 


Tal com s’explica en el text “Els grups interactius són un tipus d’organització de l’aula on s’agrupa l’alumnat de manera heterogènia, es preparen diferents activitats per les quals passa tothom i en què l’aprenentatge té lloc de manera interactiva”. Així doncs, els grups interactius d’aquest centre estan dinamitzats per quatre mares voluntàries i dues tutores del curs. Per això es pot afirmar que s’impliquen els diferents agents de la comunitat educativa.


Aquesta activitat es realitza una tarda a la setmana en dues aules i en cada aula es creen tres grups de cinc persones. La tutora és la responsable d’organitzar la dinàmica i els grups. Les pràctiques que es preparen estan destinades a millorar les àrees instrumentals, l’autonomia i els hàbits, el coneixement del medi i la convivència. Cal destacar, que tots els grups de treball han de passar per les tres activitats que la mestra prepara a l’aula. 


Finalment, quan s’acaba l’activitat les dinamitzadores fan una avaluació per mitjà d’una plantilla i la tutora valora si aquesta valoració ha estat correcta. 


2.Relació d’algun aspecte amb la nostra vida, altre assignatura, etc. 


Després d’haver llegit aquesta lectura de la revista Guix Infantil, m’he parat a recordar la meva experiència fent pràctiques l’any passat en l’escola Serraparera de Cerdanyola. 


Aquest record m’ha vingut al cap perquè els alumnes en aquell centre feien activitats a partir de l’organització de grups heterogenis, és a dir, es barrejaven els alumnes de cada cicle. En el meu cas, els alumnes de quart a l’hora de fer matemàtiques i anglès es dividien en dues classes i feien les activitats que la mestra els hi proposava. No obstant això, la mestra moltes vegades només preparava una sola activitat per tots els alumnes i no feia una organització a partir de diferents grups.


Davant d’aquesta situació d’aprenentatge jo vaig aprendre molt i crec que la creació de grups heterogenis permet que els infants aprenguin molts coneixements i aptituds dels seus companys/es, ja que a partir de la interacció i el diàleg es fomenta la socialització i la interiorització de coneixements dels infants. Per aquest motiu crec que els grups interactius han de ser més protagonistes en totes les aules d’educació. 


3.Formular una pregunta a l’autor. 


Creus que la posada en pràctica dels grups interactius s’hauria de fer més vegades a la setmana?


4.Paraules claus del text com a elements importants.

-Grups interactius

-Famílies

-Comunitat d’aprenentatge

-Diàleg

-Heterogeneïtat


Grups Interactius


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...