dilluns, 22 de maig del 2023

Lectura 6D, Grups Interactius

GRUPS INTERACTIUS AL FINAL DE L'ETAPA

Breu resum de la lectura 

Grups interactius al final de l'etapa ens exposa l'experiència de grups interactius amb nenes i nens de 5 anys al centre públic Maixtegi a Lurreta, Biscaia. Aquest es desenvolupa amb èxit des de fa quatre cursos. L'aula possibilita les interaccions i una gran variació de propostes perquè tot l'alumnat millori el seu rendiment. 
 
Els grups interactius van començar quan el municipi es va transformar per l'arribada de noves famílies i, per tant, nous perfils. Això va provocar una gran diversitat lingüística entre l'alumnat. 
 
A partir d'aquí es va crear una manera innovadora d'organitzar l'aprenentatge a l'aula d'I5. Els grups interactius que permeten l'atenció i motivació. 
Al principi les dinamitzadores eren professores del centre, però progressivament s'hi van anar afegint familiars. També s'hi han afegit voluntaris. 
L'avaluació es fa per una plantilla que recull l'actitud, interacció, activitat... 
 
L'experiència al centre sembla que ha estat bona: s'ha afavorit a millorar la diversitat i una organització de l'aula més inclusiva. 
 

Pregunta per a l’autor en base al text 

Creus que els grups interactius sempre funcionen? O hi ha algun element clau perquè ho facin. Si haguéssiu de tornar-los a fer, què canviaríeu? 

 

Comentari personal  

Els grups interactius, tot i que inicialment tenia la percepció que no afavorien la inclusió ni la individualització, m'han sorprès en canviar d'opinió després de llegir informació contrastada de tenir una experiència directa amb aquests i els infants. 
He descobert que els grups interactius poden ser una eina poderosa per fomentar la inclusió, ja que permeten que diferents veus i perspectives siguin escoltades i valorades. En un ambient interactiu, les persones tenen l'oportunitat d'expressar les seves idees, compartir les seves experiències i aprendre les unes de les altres. Aquest intercanvi enriqueix el coneixement. També he observat que els grups interactius poden promoure la individualització en el sentit que cada participant pot aportar les seves pròpies habilitats i talents. M'ha agradat poder conèixer aquesta experiència. 
Personalment, fins i tot la puc relacionar amb el treball per racons que es fa al cicle infantil o a l'hora d'esbarjo, on s'ajunten totes i tots i comenten. És un gran moment i espai que penso que s'assembla a un grup interactiu. 

 

Paraules clau 

- Grups interactius 

- Aprenentatge 

- Implicació famílies 

- Comunitat d'aprenentatge 

- Participació 

 

Imatge + Enllaç amb la font de la imatge 

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...