dijous, 18 de maig del 2023

LLEGIR A LA PANTALLA

 LLEGIR A LA PANTALLA



3-5 PARAULES CLAU DEL TEXT

Lectura, pantalla, mestres, infants.


SÍNTESI LECTURA

La lectura ens serveix des que som ben petits i petites per aprendre, conèixer, descobrir, entendre, comunicar-nos...

Però avui en dia no només existeixen els llibres de paper sinó que els trobem també dins de les pantalles. Aquest fet provoca que dins les aules els mestres i les mestres tinguin una tasca essencial enfront dels infants per tal que coneguin aquest nou mètode.

Abans que arribes l'era de la tecnologia, estàvem acostumats i acostumades a llegir llibres que ens feien imaginar, que ens explicava el pare o la mare a l'hora d'anar a dormir, llibres que ens permetien tocar diversos tactes, passar les pàgines de paper... Ara, però, els infants tenen l'opció de llegir i escoltar contes que tenen llums, que parlen, que es mouen, entre d'altres. Aquest nou format és sorprenent i innovador pels infants, ja que proporciona una varietat molt amplia de possibilitats pel que fa als contes que tenen interès a llegir. A més a més, ajuda molt als infants a l'hora d'aprendre qualsevol àmbit siguin les matemàtiques o la llengua, puix que ens proporciona molta informació i alhora interacció que ens pot ajudar a l'hora de tractar aquests àmbits. Tanmateix, els infants necessiten l'ajuda dels mestres i les mestres per tal de poder desenvolupar-se amb aquestes tecnologies, és a dir, necessiten un acompanyament per part dels seus referents, perquè dins les pantalles no tot és vàlid i són els professors i professores qui poden posar els límits i les normes per tal de fer un bon ús de les pantalles. També, se'ls ha d'ensenyar a reflexionar i a aturar-se a pensar.


En definitiva, és important acompanyar als infants en aquest procés i sobretot adaptar-nos a aquest nou format digital per tal de poder ensenyar i aprendre d'una manera efectiva i positiva.



COMENTARI PERSONAL

Quan jo era petita no vaig tenir mai l'oportunitat de llegir un conte que no fos de paper, ja que encara no existien les tauletes ni els llibres digitals. Tot i això, durant el segon any cursant educació infantil sí que he vist el format digital a les aules per mitjà de realitzar les pràctiques a dues escoles. Tal com diu la lectura, crec que fer ús d'aquest mètode és molt innovador i alhora útil, ja que proporciona una infinitat d'aprenentatges, però alhora crec que s'ha de fer un bon ús a l'aula i ha d'haver-hi un acompanyament per part dels educadors i les educadores per convertir aquest format en un aprenentatge efectiu i no en un aprenentatge obstaculitzat.



PREGUNTES A L’AUTORA

Pel que fa a les preguntes que li faríem a l'autora, m'han sorgit algunes qüestions, és per això que he triat les següents:

  • Quina seria una bona aplicació per fer servir a l’aula sobre lectures per infants d'entre 0 i 6 anys?

  • Com podem evitar que les pantalles obstaculitzin els vincles amb els infants?

  • Quins efectes negatius podrien produir les pantalles a les aules?




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...