dilluns, 29 de maig del 2023

NASCUTS PER LLEGIR - LECTURA 6 A

L’article ens situa davant d’un programa de salut i cultura que promou el gust per la lectura entre les criatures de 0-3 anys. El que es busca és crear experiències envers la lectura sent emotives i positives fent-ne una eina de comunicació entre els més petits i les seves famílies. 

L’objectiu d’aquest és despertar el gust per la lectura des del primer mes de vida. Per desenvolupar el projecte es dur a terme un model de treball que implica a la comunitat educativa, als CAP, les famílies i les biblioteques públiques. Això, facilita i afavoreix el desenvolupament integral dels infants. Des del projecte s’intenta promocionar l’hàbit de lectura familiar i incentivar la lectura en la vida quotidiana de qualsevol llar.

El paper fonamental de la biblioteca, en aquest cas, les biblioteques juguen un paper molt important perquè posa en relació el passat i el present projectant el futur quan dialoguen els llibres entre ells a través dels lectors. Aquí, és on trobem els materials més adients per apropar-nos a la lectura des de la petita infància. L’article, té en comú que tots els infants no necessiten estar motivats per aprendre, sinó, que aprendre és la seva funció vital. Els aprenentatges complexos requereixen viure de manera que adquireixin sentit per a cada infant. 

Les famílies per als infants en aquest terme són molt importants degut a què necessiten una persona adulta que els acompanyi en aquest procés lector. En aquest procés, apareix el paper de la mestra que redescobreix cada dia juntament amb els infants el gust, la il·lusió, i l’afecte per el sentit de la lectura perquè cada infant pugui continuar el seu camí al costat dels llibres. 

 

Els materials que s’ofereixen als infants en la lectura són materials visibles perquè amb ajuda de la persona adulta aquests entren en contacte amb el món escrit. Els millors materials que podem oferir a la primera infància són els que tenen vida pròpia, contes, llibres de coneixements, diaris, revistes que funcionen més enllà de l’escola. 

 

Els contextos en què es relacionen les persones adultes, els infants i els textos escrits, com són llegir i escriure que són producte cultural per comunicar-nos en un temps i espai concret. El llenguatge és l’eina en el començament de la relació màgica que hi ha entre els infants i els llibres. Així, és com l’infant per ell mateix descobreix el llenguatge que representen les lletres i la repetició que roman sempre. 


Relació amb algun aspecte

 

El que hem fa pensar aquest article, és en els moments de lectura que tenim amb els infants al llarg del dia, són moments plaents, de tranquil·litat, en què aprenen llegint i s’ho passen bé, és un espai en què gaudeixen de la lectura i les mestres tenim un paper fonamental d’acompanyament en aquest procés. 

 

Solen ser moments dins l’aula amb tot el grup d’infants o bé, en grups reduïts per tal que els infants aprenguin a nivell individual i col·lectiu.

 

Pregunta a l’autor

-       Els infants, estan preparats per llegir i aprendre, a través de la lectura ens els primers anys de vida?

 

5 paraules clau

1.     Lectura

2.     Famílies

3.     Comunicació

4.     Llenguatge

5.     Biblioteca


Imatge i enllaç


https://st.depositphotos.com/1004384/1721/i/600/depositphotos_17214697-stock-photo-boy-and-girl-reading-book.jpg


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...