dilluns, 29 de maig del 2023

LECTURA 5B

Nascuts per llegir...
Es neix lector o se’n fa?

En el text s'examina el segon cicle d'introducció a la lectura i l'escriptura en l'educació de la primera infància, centrant-se en la interacció entre la natura i la criança durant el procés educatiu. S'emfatitza la lectura i l'escriptura com a habilitats crucials per al desenvolupament del coneixement i l'accés al nostre patrimoni cultural comú. Per mesurar l'eficàcia del sistema educatiu, la societat posa molta èmfasi en l'ensenyament d'aquestes habilitats a l'aula.

Es reconeix que els nens que tenen una base sòlida del llenguatge oral i alguna experiència prèvia en lectura i escriptura tenen més probabilitats d'èxit en el segon cicle d'educació infantil. No obstant això, aquest suport està institucionalitzat i elevat a una responsabilitat social a l'escola. Segons algunes teories, els nens aprenen a llegir i escriure interactuant intel·ligentment amb el material d'aprenentatge, donant-li el seu propi significat i connectant-lo amb el seu coneixement previ. L'aprenentatge és alguna cosa més que la simple memorització de lletres i paraules; també implica indagació i comprensió actives.

El text analitza la varietat d'habilitats dels nens, les preferències d'aprenentatge i l'experiència prèvia en lectura i escriptura. Abans de començar la instrucció formal de lectura, és essencial desenvolupar la consciència fonològica, que també es tracta en aquest article. S'argumenta que l'aprenentatge no procedeix en un ordre lineal rígid i que els nens poden trobar suport en el coneixement previ de les unitats escrites, malgrat la serietat d'aquest argument.

Pel que fa a la pràctica educativa, es menciona que en la segona etapa de l'educació infantil s'utilitzen diverses eines i recursos. En relació als materials de classe utilitzats, s'emfatitza la importància dels mètodes d'ensenyament. En un estudi recent es van identificar tres tipus de pràctiques docents en relació a l'ensenyament de la lectura i l'escriptura: pràctiques situacionals, pràctiques acadèmiques i pràctiques lúdiques.

El text examina la introducció de la lectura i l'escriptura en el segon cicle d'educació infantil, destacant la interacció entre natura i criança en el procés d'aprenentatge. S'emfatitza el valor de la lectura i l'escriptura com a habilitats fonamentals, i es discuteix la diversitat dels nens i els diversos mètodes d'ensenyament en relació als materials utilitzats a l'aula.

Una qüestió que em pregunto és quines estratègies o mètodes d'ensenyament consideres més eficaços per desenvolupar les habilitats de lectura i escriptura en els nens en aquesta etapa?

M’han semblat molt interessants les diferents propostes de pràctiques educatives docents en relació amb l'ensenyament de la lectura i l'escriptura.

Imatge 1: https://images.ctfassets.net/p0qf7j048i0q/28kDJF4gW3FcWCsJB9EVTa/4756e839ff87b84a09edc5a0d0836606/G81714998.jpg




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TASCA 2: L’OFICI D’ENSENYAR

1. El primer text parla de dues maneres d'entendre l'ensenyament? Podries definir cadascuna d'elles breument amb una frase? La p...