1. Quines pràctiques els han cridat l'atenció a l'escola que han visitat?
Els ha cridat l'atenció que les estances de l'escola estan distribuïdes per diferents temàtiques: el supermercat i la cuina, la taula de les històries... Els infants poden moure's lliurement fent joc lliure i descobrint independentment de l'edat que tinguin. També els ha cridat l'atenció que els docents tinguin un paper més aviat d'observador i no intervenen quasi en les accions dels infants.
2. Per què els han cridat l'atenció?
Els ha cridat l'atenció perquè a la seva escola no funcionen d'aquesta manera i els ha xocat la manera d'organitzar-se. A més, semblava que no estaven gaire d'acord amb la poca intervenció dels docents davant les situacions que es donaven amb els infants.
3. Reflexionant sobre el que han vist acaben reflexionant sobre com ho fan ells al seu centre. Poseu-ne algun exemple.
"Pensad como ha cambiado nuestra relación y la de los niños con los libros después de aquella formación sobre literatura y lectura. Les hemos ido ofreciendo productos más interesantes y de mejor calidad ilustrativa y literaria, les hemos ido leyendo regularmente. A lo mejor el paso siguiente es animarlos a que inventen sus historias".
4. Quines conclusions extreuen sobre el grau d'intervenció dels docents?
Els docents conclouen que potser en alguns casos seria millor intervenir i no només observar de forma passiva, tal com han vist que fan els docents en l'escola que han visitat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada